...

...chi lavora con le mani 'e un operaio,chi lavora con le mani e con la mente 'e un Artigiano,chi lavora con le mani e con la mente e con il cuore 'e un Artista!!!

San Francesco di Assisi



Animated Pictures Myspace Comments
Welcome Myspace Comments

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2022

Ενα Καλοκαίρι μπήκε, ένα ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ πέρασε!

 1η του Ιούνη και μπαίνουμε επισήμως στο Καλοκαίρι!

Μια εποχή που κάποτε περιμέναμε με τόση ανυπομονησία!!
Τέλος των μαθημάτων, τέλος των απαγορεύσεων (δύσκολες εποχές εν μέσω επταετίας) αρχή των διακοπών και ας μην κουνούσαμε ρούπι από τα γνωστά και μη εξαιρετέα. Είχαμε διακοπές κι αυτό έφτανε να μας γεμίσει ευτυχία. Όλα ακόμα και τα συνηθισμένα τα βλέπαμε μ άλλο μάτι
Άλλες εποχές ανέμελες...και πάλι πισωγύρισμα
Με το που έκλειναν τα σχολεία κατεβαίναμε για τ' απαραίτητα ψώνια, φυσικά πρώτο πρώτο το καπέλο, μαγιώ, σαγιονάρες, μάσκες, αναπνευστήρες, σκουφιά και  φυσικά το πετσετέ μπουρνούζι θαλάσσης!!! Το καπέλο πάντα χειροποίητο από τον κύριο Μιχαλάκη στον Αγιο Παύλο. Πόσα διαφορετικά σχέδια και χρώματα κι άντε να διαλέξεις !!!
Τουρισμός ανύπαρκτος. 

Pebble art on napkin's decoupage with painting
Οι μόνοι που έρχονταν τότε ήταν οι ζακυθινοί της Αθήνας, οι συγγενείς μας, που ξαναγύριζαν στα πατρώα εδάφη με τα παιδιά τους για πολύ ή για λίγο και υπήρχε μεγάλος ενθουσιασμός γι αυτούς τους πρόσκαιρους επαναπατρισμούς . 
Θυμάμαι πόσο χαρούμενη ήμουν όταν σταματούσε μπροστά στο πορτόνι μας το ταξί και άρχισε να ξεφορτώνει βαλίτσες, ενω από τις πόρτες ξεχύνονταν τα ξαδέλφια και να οι αγκαλιές και να τα φιλιά και να τα χοροπηδητά χαράς! Πόσα θα μάθαινα από τη ζωή στην Αθήνα, αλήθειες ανακατεμένες με ψέματα, έτσι για να ανάψει το ενδιαφέρον και να μου καλλιεργηθεί η επιθυμία να πάω να τη γνωρίσω κι εγω!
Το πρωί ξυπνούσαμε χωρίς το άγχος να τρέξουμε να προλάβουμε μη χτυπήσει το κουδούνι, η μόνη αγωνία να περάσει η ώρα, να φτάσει 11 να ξεκινήσουμε για μπάνιο. Ορθοπεταλιά και όπου μας βγάλει! Συνήθως στη Βυζαντίδα, γιατί εκεί μας περίμεναν άλλοι μουσαφίρηδες και η ανυπομονησία χτυπούσε κόκκινο σαν το στρώμα θαλάσσης 😉 αξεσουάρ ακριβό για κείνη την εποχή. Εκεί οι αγκαλιές ήταν πιο ντροπαλές αλλά με περισσότερο χτυποκάρδι. 
Ένας μαός παιδιά μαζευόμασταν στον κολπίσκο του Τυρογαλά, που έτσι κι έμπαινε Καλοκαιράκι μας μήναγε ο Σπυράκης "Σας περιμένωωω και από την κυρία είσοδοοο"! 
Ακόμα και τ' Αγγλάκια που επισκέπτονταν τους Τυρογαλαίους γινόνταν ένα μ εμάς, ανεβαίναμε τσι μαρόκες, που έκοβαν την ορμή των κυμάτων για να μη ταράξουν τα ήρεμα νερά της μικρής παραλίας και "Πάω στη μάνα μου ...Μπλούμ"! "μπόμπες" στη θάλασσα και ποιός θα κάνει το μεγαλύτερο εκτόπισμα νερού. 
Οταν δεν είχα τη συνήθη παρέα επιδιδόμουν σε ψάρεμα με μάσκα ή χωρίς. Ο βυθός έβριθε από μικρά μαλάκια (από τότε είχα μούρλια με τα θαλασσινά ευρήματα), καβουράκια, αστερίες! Είχα μονίμως μαύρισμα χελιδονιού, μαύρο από πάνω άσπρο στην κοιλιά, κι οταν απόκανα από το βούτα-βγες, γινόμουν ο φόβος και ο  τρόμος των καβουριών κάτω από τα βράχια του πέτρινου πλατώματος που έκαναν ηλιοθεραπεία, γιατί κουβαλούσα πάντα το πηρούνι μου 🔱. 
Ἀπάνω μου ἔχω πάντοτε στὴ ζώνη μου σφιγμένο
ἕνα μικρὸ ἀφρικανικὸν ἀτσάλινο μαχαίρι...
Κάτι τέτοιο 😊, μόνο που εγώ δεν σκότωνα τη Δόνα Τζούλια, αλλά κάθε δύστυχο κάββουρα που έκανε το λάθος να βρεθεί μπροστά μου. Ακόμα με βλέπουν κι αλλάζουν δρόμο (γι αυτό πάνε μία απο δω μία απο κεί, να μ αποφύγουν!) όπως και τα τζιτζίκια εξάλλου που ήταν το μεσημεριανό μου "κυνήγι"! Παρότι με κλείδωνε πολλές φορές η μητέρα μου στο δωμάτιο, εγώ το σκαγα από το παράθυρο και γυρνούσα στα λιοστάσια κι έκανα τον εξολοθρευτή! Οχι δε τα σκότωνα αυτά, αλλά ηδονιζόμουν να τους τη φέρνω από πίσω και να τα καπακώνω εκεί που τραγουδούσαν αμέριμνα. Τα κρατούσα για λίγο ή τα δενα με μια κλωστή σ' ένα στύλο, και μετά όταν έπαιρνα την ικανοποίησή μου, τ' απελευθέρωνα. 
Σήμερα απορώ πώς είχα τόσο αιμοβόρα και αδίστακτα ένστικτα 
Πάντως μην ανησυχείτε, ολα τα "κακά" ένστικτα εκτονώθηκαν τότε και ποτέ στη συνέχεια. Ήταν το παιχνίδι που εφευρίσκαμε ελλείψει άλλων; ήταν το ένστικτο της κυριαρχίας απέναντι στον αδύνατο; άβυσσος η ψυχή κι αντε μετά να βρουν άκρη οι ψυχολόγοι, τί σε στιγμάτισε και τα βγάζεις στην ενήλικη ζωή!!!
Πολλά απογεύματα πηγαίναμε για μπάνιο και πικ νικ στο Λαγανά. 
Μας φόρτωνε ο Βρυώνης στο ταξί μαζί με την οικογένειά του και πηγαίναμε στα σόγια της θείας μου του Πισινώντα που ξεκαλοκαίρευαν στο Λαγανά. Βγαίνοντας από τη θάλασσα μετά από ώρες κανώ ή βουτιές για αστερίες, τρέχαμε πεινασμένα και ξεθεωμένα στη βαντακουλα με το φρέσκο ζυμωτό ψωμί, ή τη ριγανάδα με το κομιντόρο, το ντόπιο τυρί που μας φαινόταν γεύμα λουκούλειο και αν τύχαινε ναχαμε χάσει καμιά ταινία στη Χώρα, την βλέπαμε στο σινεμά του Λαγανά, που τις έφερνε σε δεύτερη προβολή. Σ' ένα Λαγανά που οι φωτογραφίες του τότε, σήμερα μοιάζουν με  σεληνιακό τοπίο !

Pebble art on napkin's decoupage with painting

Στη θάλασσα λοιπόν με τα πρώτα καρδιοχτύπια δίνονταν και τα πρώτα ραντεβού! Πού αλλού; φυσικά στα θερινά σινεμά. Εκεί που μπορούσες να καθίσεις δίπλα δίπλα χωρίς να κινήσεις υποψίες και χαμηλόφωνα, μαζί με τις ατάκες στο πανί, να λύνεται η γλωσσούλα σου μαζί με τα γόνατά σου. Τι ωραία τα θερινά μας σινεμά 4 στον αριθμό και ανάλογα με τα γούστα και οι επιλογές. 
Το σίγουρο οτι δε μας ξέφευγε ταινία για ταινία!

Το καθένα είχε το ρεπερτόριό του το ΑΣΤΡΟ του Σαρτάγκουρα με την κυρία Νανά στο παραθυράκι των εισιτηρίων περισσότερο ξένες ταινίες, γουεστερν, Ιταλικό σινεμά, εκεί όμως είχα δει και "Στον Κύριό μας με αγάπη" και βαλάντωσα στο κλάμα. Είχα εκπαιδευθεί στο κλάμα από το χειμώνα, που δεν αφήναμε ταινία τούρκικη με τη Χουλια και ελληνική με τον Ξανθόπουλο, κάθε Κυριακή μεσημέρι...μη  θυμηθώ και τις ηθικοπλαστικές που μας πήγαιναν κοπάδι από το σχολείο!!! 

Λίγα μέτρα πιο κάτω το ΠΑΝΘΕΟΝ του Τσαφταρίδη, που είχε και το χειμερινό  με τις δακρύβρεχτες που ανέφερα ήδη, στη σειρά το ΑΚΡΟΠΟΛ του Βουνίσιου και τέλος το λατρεμένο μου το ΛΟΥΞ του Κανάρη, στην πιο ωραία περιοχή της Χώρας αλλά και πιο περιποιημένο, γεμάτο αγιόκλημα και γιασεμιά,(ακριβώς όπως τα περιγράφει στο τραγούδι του ο Κηλαηδόνης) που σ' έπιανε λιγούρα με το πέσιμο του ήλιου και με κάθε απαλό φύσημα του αέρα που τα σάλευε πάνω στους τοίχους του, μαζί με την αύρα από τη θάλασσα απέναντι! Εκείνα τα 2-3 σκαλάκια που ανέβαινες από το δρόμο για την πλατεία τους λες και σ' ανέβαζαν σ' άλλους κόσμους μαγικούς. Πιάναμε θέση στις καρέκλες τους, που σ άλλα ήταν πάνινες λευκές κι άλλα είχαν αυτές τις σιδερένιες με τα λαστιχένια  κορδόνια, που σηκωνόσουν και ήταν τα μπούτια σου ριγέ και κόλλαγαν στο κάθισμα, αλλά κι αυτό ακόμα μας άρεσε. Βάζαμε τα ζακετάκια μας στην διπλανή καρέκλα μην κάτσει κάποιος άλλος και μας χωρίσει από την παρέα κι ανυπομονούσαμε να τους δούμε να μπαίνουν. Άρχιζε η ταινία και μαζί το ταξίδι της φαντασίας που κάλπαζε και στη θέση των πρωταγωνιστών μπαίναμε εμείς! Πάντα θέλαμε το happy end για να μη στραβώσουν και τα δικά μας αθώα όνειρα. Αθώα αγγίγματα στο σκοτάδι της ταινίας, κλεφτές ματιές και πονηρά χαμόγελα, τα λόγια των πρωταγωνιστών να σέρνονται από την οθόνη στα χαλίκια μέχρι να μας φτάσουν να γίνουν δικά μας, μέχρι ν ανάψουν τα φώτα στο διάλλειμα να ξαναγυρίσουμε στην πραγματικότητα και προσπαθώντας να συνηθίσουμε την εναλλαγή από το σκοτάδι στο φως ν' ακούγεται στεντόρεια η φωνή "λεμονάδες, πορτοκαλάδες, μπυρααάλ" και να πέφτουμε πάνω στο κασελάκι του πωλητή να ξεδιψάσουμε τη δίψα της ψυχής μας

Φεύγαμε πανάλαφροι στο τέλος της ταινίας μ' ανανεωμένη την υπόσχεση "αύριο 😉..." και ο δρόμος του γυρισμού, ανάμεσα στο φως από τις κωλοφωτίτσες που κρύβονταν στα χόρτα των όχτων, φάνταζε ολόφωτος σαν τη λεωφόρο των Ηλυσίων του Παρισιού, γιατί έτσι πρόσταζε η καρδιά!

Όταν δεν πηγαίναμε σινεμά ή μαζευόμασταν στα Γιουλέϊκα, (εκεί να δει παιδοβόλι το μάτι σου!!!) και παίζαμε στην καλύβα του μπάρμπα Βασίλη (γέμιζε  ο κάμπος αχυρένιες καλύβες, ισόγειες, δίπατες  ακόμα και τριώροφες, βιγλάτορες για τη συγκομιδή της σταφίδας που θα ερχόταν σε λίγο αλλά και για δροσερό ύπνο τις καυτές μέρες του καλοκαιριού) ή στο μεγάλο μεταλλικό τολ. Ή κατεβαίναμε πάλι στη Χώρα στον περίπατο που περιπαικτικά λέγαμε "νυφοπάζαρο" από το συνεχές πάνω κάτω στη Στρατα Μαρίνα, αφου ένα μεγάλο τμήμα του δρόμου γινόταν πεζόδρομος και τον απολαμβάναμε χωρίς τροχοφόρα. Καθόμασταν για ένα γλυκό ή ουζάκι στα καφενεία  που έβγαζαν τα τραπεζάκια τους και τ αράδιαζαν στο πεζοδρόμιο πάνω από τη θάλασσα, με το θαλασσινό αγέρα να σου σπάει τα κάφηρα κι οχι με τη σημερινή μόλυνση του λιμανιού. Χαιρετούρες με τους γνωστούς που περνούσαν "κάτσε να σ ε κεράσουμε" η πρόταση, "θα γυρίσω, ή άλλη φορά" η απάντηση και το ατέλειωτο πήγαινε έλα του γκαρσονιού με το δίσκο ψηλά στο χέρι "έφτασεεε"! Πολλές φορές το  λιμάνι γέμιζε βαρκάκια με κανταδόρους οταν έπεφτε το βράδυ και ήταν μια μαγική ατμόσφαιρα στη φεγγαράδα! Τότε που η μουσική γινόταν για το κέφι και οχι για τέρψη των τουριστών, που λίγα καταλαβαίνουν από τ' ακούσματά μας.

Πολύ μικρή ακόμα, πριν μάθω ποδήλατο, πηγαίναμε στο Δημητράκη το Νιοτόπουλο και μου νοίκιαζαν ποδηλατάκι με την ώρα και μάθαινα στην Πλατεία. Οι δικοί μου απολάμβαναν το γλυκό τους στον "Κόκκινο Βράχο" προσέχοντας με και συγχρόνως τερπόμενοι από τα τραγούδια του τραγουδιστή  που διασκέδαζε του θαμώνες του. Κι αφού  επιστρέφαμε το ποδήλατο, απαραίτητα περνούσαμε απέναντι στην Πουλάκαινα για το καθιερωμένο παιδικό περιοδικό. Από Μικυ Μάους μέχρι Μικρό Σερίφη, κι απο Μικρό Ηρωα μέχρι Μπλέϊκ, χωρίς διάκριση αγορίστικο κοριτσίστικο, τα διάβαζα όλα και με συνέπαιρναν όλα. Αργότερα ήρθαν οι ΚΑΤΕΡΙΝΕΣ, το ΦΑΝΤΑΖΙΟ κ.λ.π. περιοδικά της πιο εφηβικής ζωής.

Έτσι γεμάτες κυλούσαν οι μέρες και το μόνο που τις σκίαζε ήταν η επιβολή να κάνω κάποια από τα μαθήματα της επόμενης τάξης ή να προχωρήσω λίγο ακόμα το κέντημά μου, προϋποθέσεις για ξελευθερία και τα δύο, που διακοπτόντουσαν από την  μυρωδιά της φρεσκοψημένης πιτσούνας που έβγαζε η γιαγιά μου  από το φούρνο, κι εγω μέσα από το παράθυρο που την έβαζε να κρυώσει ξεσπάλιαζα ανυπόμονα την πρώτη αγκωνή, που μου  γλύκαινε το θυμό για ο,τι υποχρεωνόμουν να κάνω παρά τη θέλησή μου.

Και κάτι άλλο υπέροχο! Τα Καλοκαίρια αυτά είχαν φωνή, είχαν μελωδία, είχαν συναίσθημα ενός αγαπημένου τραγουδιστή που δυστυχώς μας άφησε μόλις χθες, αρχή Καλοκαιριού πού τόσο τραγούδησε (τι ειρωνεία αλήθεια!) και σαν παλιρροιακό κύμα ήρθε και συμπαρέσυρε ολες τις αναμνήσεις και τις ξέβρασε με βία πάνω στις αντιστάσεις του νου! Του Δάκη

Τόσα Καλοκαίρια μου χαν φύγει από τα χέρια... Οχι, για μένα δεν υπήρξαν τέτοια Καλοκαίρια, αλλά αντίθετα  "Αυτό το καλοκαίρι το περίμενα με ξάστερα τα βράδια...

Τι ανάγκη  λοιπόν να μας δημιουργηθεί για διακοπές εκτός Νησιού, αφού όλα τα είχαμε και ήμασταν καταχαρούμενοι και κατευχαριστημένοι, μέχρι...την ώρα του αποχαιρετισμού! Στιγμές δραματικές που ακόμα και η Μάρθα Βούρτση θα ζήλευε!
Όμορφα, μοναδικά, μελωδικά Καλοκαίρια της αθωότητας που πέρασε και πια οι στεναχώριες, οι αποχωρισμοί είναι καθημερινοί και πονάνε. 
Σήμερα οι παρέες έχουν διασκορπισθεί στα σημεία του ορίζοντα, τα σινεμά θυσιάστηκαν στην τουριστικοποίηση, οι μικρές απολαύσεις δεν μας ικανοποιούν πια, ζητάμε όλο και περισσότερα, ακόμα και η θάλασσα έπαψε να μας δίνει το ζωογόνο της αεράκι και μας κερνάει από τη μόλυνση που την καταδικάσαμε, ο φόβος και η ανασφάλεια καιροφυλακτούν να μας κατακυριεύσουν και οι απόπειρες επιστροφής και σκαλίσματος των αναμνήσεων είναι βάλσαμο στις πληγές που μας αφήνει το σήμερα.

20 σχόλια :

  1. Καλοκαιρινά σε αγαπώ στην αμμουδιά, όλο το νησί ένα βότσαλο στα πόδια σου, ολόκληρη ηγη η δική σου αγκαλιά.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωω πόσα τραγουδια θα μπορούσαν να υμνήσουν τα Καλοκαίρια μας, απλά του Δάκη ήταν to the point για την κάθε περίπτωση ;) και δυστυχώς πολύ επίκαιρα λόγω της αποδημίας του ;(

      Διαγραφή
  2. Θύμησες υπέροχες γεμάτες συγκίνηση και νοσταλγία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωωωω! Τί περιγραφή!
    Εποχή που έζησα κι εγώ και μου τη θύμισες.
    Μπορεί να ήμουν στη Θεσσαλονίκη, αλλά η θάλασσα ήταν 10 λεπτά με τα πόδια, πριν ρίξουν μπλόκια και φτιάξουν την παραλία.
    Κολυμπούσαμε μέσα στην πόλη, τόσο καθαρά ήταν τα νερά.
    Όσο για τα θερινά σινεμά, του δίναμε και καταλάβαινε
    Τί ωραία χρόνια!
    Η κόρη μου θα ήθελε να έχει ζήσει στην εποχή μας , έτσι μου είπε εχθές.
    Τα πετρωτά όσο πάνε κι ανεβαίνουν κλίμακα.
    Σ2 φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οπως τα λες Ρένα μου. Κάναμε μπάνιο μέσα στο λιμάνι και η θάλασσα ήταν να την πιεις στο ποτήρι. Τώρα φεύγεις όσο πιο μακρυά μπορείς και πάλι καθαρά δεν είναι. Φετος ομως που λόγω τιμής βενζίνης θ αναγκαζόμαστε για τα πέριξ θα λουστούμε τις αμαρτίες μας. Τλπ Μακάρι τα παιδιά μας νάχουν αργότερα ανάλογες αναμνήσεις. Ειλικρινά πολλές φορές αναρωτιέμαι και για τα δικά μου, τί θα θυμούνται; τί τους έμεινε καρφωμένο στη μνήμη σαν μια γλυκειά ανάμνηση; ή επειδή εχουν απόλυτη ελευθερία όλα θεωρουνται δεδομένα και δε τους δίνουν την πρέπουσα σημασία; Δε μπορεί!κάτι θα ξεχωρίζει
      Ή εμείς γιατί είχαμε περιορισμούς ο,τι καταφέραμε το θεωρούσαμε κατάκτηση και γλυκειά μνήμη;
      Ποιός ξέρει...
      Φιλιά πολλά Ρενα μου και σ ευχαριστώ για το σχόλιό σου <3

      Διαγραφή
  4. Μόνο τα πετραδάκια σου Χαρά μου, μπορούν τόσο όμορφα να μας πάνε σε εποχές ανεμελιάς και χαλάρωσης ειδικά τώρα που η λέξη "διακοπές" για μένα φέτος φαντάζει όνειρο καλοκαιρινής νύχτας!
    ΑΦιλάκια χαμογελαστά και καλό καλοκαίρι με χαρά ότι και να κάνουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγμα περίεργο Στεφανάκι μου πώς κάθε Καλοκαίρι ξαναγυρίζω σα σβουρα στα παλιά και γλυκαίνομαι. Οχι άλλες εποχές. Ισως λόγω της ξενοισιάς του Καλοκαιριού που όλα τα έκανε να τα ζουμε στο έπακρον; Ποιός ξέρει...
      Πάντως η λέξη "διακοπές" εχει χρόνια σβήσει απο τα τετράδια της ζωής μας. Κάτι οι υποχρεώσεις, κάτι τα οικονομικά μας εχουν καθηλώσει ή εδώ ή στην Ευβοια (ο συζυγος για τη μητερα του) κι ετσι προσπαθούμε τα μικρά γύρω μας να τ αξιοποιούμε όσο μπορούμε και να τα απολαμβάνουμε σαν να τα βλέπουμε για πρώτη φορά! Πενία τέχνας κατεργάζεται ;)
      Ο Νίκος τί κάνει;
      Αφιλάκια γλυκά με όλη τη δύναμη της <3 μου .

      Διαγραφή
  5. Αχ βρε καρδούλα μου, Χαρά μου! Αχ τζόγια μου! αυτές σου οι αναδρομές στις παιδικές-νεανικές μας μνήμες, είναι μοναδικές και, όπως έχω πει, έχουν ξεχωριστή συλλεκτική νοσταλγική αξία. Όλη η εικόνα των χρόνων εκείνων για μάς της γενιάς του 1960, έρχεται να ξεδιπλωθεί από τη γραφή σου, τις εικόνες σου και τα βιώματά σου.
    Λατρεύω να διαβάζω αυτές τις αναφορές, Χαρά μου. Με συγκίνηση και ομορφιά.
    Και φυσικά, ευκαιρίας δοθείσης, να λατρέψω και τα καλοκαιρινά σου πετρωτά.
    Καλό μήνα και καλό καλοκαίρι κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι τρυφερή προσφώνηση Γιάννη μου! ΠΟΛΥ Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ αγαπημενε μου
      Σ ευχαριστω επίσης που με συντροφεύεις στα πισωπατήματά μου και γίνεσαι συνοδοιπόρος στην ανάμνηση και την επικροτείς και την εμπλουτίζεις !
      Φιλιά πολλά με όλη μου την ειλικρινή αγάπη

      Διαγραφή
    2. Ακόλουθός σου πάντα, Χαρά μου!

      Διαγραφή
  6. Ποιος μπορεί να καθορίσει την ηλικία της μνήμης. Κάπου δεκαετία ογδόντα, όταν άνοιγε η Ζάκυνθος την αγκαλιά της να με υποδεχτεί τα καλοκαίρια, Αύγουστο μήνα, να προσκυνήσω το σεπτό σκήνωμα του Άγιου. Καλοκαίρια στη σειρά. Εκεί αφήνεσαι να ταξιδέψεις στη μαγεία του νησιού, να συναντήσεις στην παλιά ψαροταβέρνα στο Λαγανά ανθρώπους που η απλότητα και η σοφία γέμιζαν την ψυχή σου, εκεί που οι ιστορίες του σιορ Δημητράκη σε ταξίδευαν σε άλλες εποχές και εικόνες του χθες. Εκεί που οι στράτες σε έφερναν ως την Αναφωνήτρια κι ύστερα σε οδηγούσαν στο Κερί, στην κόψη του γκρεμού, στο Ναυάγιο, να απολαύσεις το ωραιότερο ηλιοβασίλεμα του Ιονίου. Η ομορφιά δεν τέλειωνε στη θέα του ανοιχτού ορίζοντα. Όχι! Όταν η νύχτα ντύνεται στα μωβ, εκεί στη Μπόχαλη θα συναντήσεις την αγάπη, τον έρωτα από μια ξεχασμένη κιθάρα που θα τραγουδά μόνο για σένα. ¨απόψε την κιθάρα μου τη στόλισα κορδέλες….¨ Πρωί, με τις πρώτες αντανακλάσεις του ήλιου στο νερό, κρατάς την τελειότητα στο χέρι, στο Καλαμάκι, στο Πόρτο Ρώμα, στο Τσιλιβί, στο Λαγανά. Όπου! Και καθώς η θαλασσινή αύρα σε αγγίζει, ερωτεύεσαι αυτό το νησί. Κι είσαι σίγουρη πως θα ξανάρθεις. Αυτά τα καλοκαίρια Χαρά μου έχουν αφήσει τα σημάδια τους. Τα λόγια και τα έργα στάθηκαν αφορμή να ξαναθυμηθώ εκείνες τις μέρες και είμαι ευγνώμων που τις έζησα.
    Καλό μήνα τζόγια μου, καλό καλοκαίρι απ' την καρδιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννίκα μου αγαπημένη, αν δεν ήταν έτσι οι άνθρωποι δεν θα θυμόσουν τίποτα απο εκείνη την εποχή.Ομως ΕΤΣΙ ΗΤΑΝ! Μια καμαρουλα είχαν φτωχική αλλά πεντακάθαρη και τη μοιράζονταν με όποιον είχε ανάγκη πριν ακόμα όλη η ζακυνθος γίνει Rooms to let και χάσει κάθε ίχνος ηθικής και ειλικρινούς φιλοξενίας
      Αυτοί οι άσημοι και άγνωστοι χωριάτες με την καλοσύνη και το ανοιγμα της ψυχής τους ανοιξαν το δρομο για τον Τουρισμό,που δυστυχώς δεν τον κατάλαβαν σωστά οι εγγράμματοι επιχειρηματίες και κατέστρεψαν τα πάντα και τωρα παραπονιούνται για το χαμηλό επίπεδο.
      Θυμάμαι η θεία μου δίπλα στο σπίτι μας, είχε ακόμα το νέο σπίτι γιαπί. Κι ομως εκεί μέσα έκαναν διακοπές πολλά νέα παιδιά που για τη φιλοξενία της, την καλοσύνη της, την προσφορά της και μόνο κι οχι για τις ανέσεις (να φαντασθείς ο χοντρός σοφάς είχε πέσει, τίποτ άλλο) ερχονταν και ξανάρχονταν! Οχι γιατί δεν είχαν χρήματα να τα διαθέσουν σ ε καλλίτερο κατάλυμα, αλλά γιατί εκτίμησαν τον άνθρωπο που τους θεώρησε ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΦΙΛΟΥΣ κι οχι πελάτες! Δε θα διαψεύσω λοιπόν τις δικές σου αναμνήσεις αντίθετα θα τις υποστηρίξω με πάθος και θα πω αλλημια φορά πόσο λυπάμαι που δε γνωριστήκαμε απο τότε.
      Σ ευχαριστω για ολα <3 ψυχή τση ψυχής μου π[ου πάντα μου χαϊδεύεις την ψυχή με τα λόγια σου, πόσο μάλλον οταν εχει ςτόσα όμορφα να θυμάσαι απο την φιλτάτη μου Πατρίδα του κάποτε!

      Διαγραφή
  7. Pero qué bonitos!!! Me encantan tus composiciones!!!
    Besos desde España

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Βάλσαμο οι αναμνήσεις δεν λες τίποτα αγαπητή!!
    Προσωπικά δεν έχω τόσες πολλές από θάλασσα (όχι όσες εσύ) αφού είμαι παιδί της πόλης, αλλά αυτά τα θερινά σινεμά....τι απόλαυση!!!! Κι εδώ μύριζε αγιόκλιμα και σκέψου πώς ήταν η Αθήνα, που ερχόταν και δροσερό αεράκι απ το Φάληρο. Δάκης λατρεμένος και εκτός από πορτοκαλάδα και ταμ-ταμ παρακαλώ. Δεν μας έφτανε δε το σινεμά, τρέχαμε και στο καφενείο της γειτονιάς (που υπάρχει ακόμα) και χαζεύαμε από κοντά τους ηθοποιούς που έρχονταν για καφέ ή σκαρφαλώναμε στη μάντρα του θεάτρου Πάρκ. Άσε στο Άλσος με τον Οικονομίδη....είχαμε ανακαλύψει ένα άνοιγμα στην περίφραξη και τρυπώναμε τα κεφάλια μας να βλέπουμε.....
    Οι περιγραφές σου καταπληκτικές...να είσαι καλά που μας έβαλες και στο εκεί κλίμα και τα πετρωτά σου βέβαια εξαιρετικά !!!!
    Σε φιλώ και σου στέλνω μία αγκαλιά για την ωραία ανάρτηση !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ράνια μου γλυκειά τα παιδιά δημιουργούν αναμνήσεις σ όποιο χώρο κι αν ζουν και η ΑΘήνα στα παιδικά μας χρόνια ήταν ακόμα ανθρώπινη! Αλλωστε την πρόλαβα κι εγω στη δεκαετία 70-80 που ήρθα σχεδόν μόνιμα μέχρι την επιστροφή μου στα πάτρια το 1990. Εζησα πολλά απ όσα λες,τότε στα μάτια μου φάνταζαν ...πώς να τα περιγράψω;;; Αν πήγαινα στην Αμερική θα μου έκανε λιγότερη εντύπωση.
      Πόσα θέατρα ήταν στη Λεωφ Αλεξάνδρας, στην Πατησίων ,Πανεπιστημίου Αμερικής, πόσα σινεμά με το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΑΤΤΙΚΟΝ που τωρα το βλέπω και σπαραζει η ψυχή μου. Πόσα όμορφα ζήσαμε και τωρα το μόνο που βλέπουμε σε κάθε γωνιά φούρνους και ταχυφαγεία στη θέση τους. Δώσαμε προτεραιότητα στην τροφή του σώματος και στερήσαμε την τροφή της ψυχής! Προλάβαμε και είδαμε τουλάχιστον μία φορά όλους τους γίγαντες της 7ης Τέχνης σε κάποιο θέατρο. ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΥΧΕΡΗ ΓΕΝΙΑ,μη κοιτάς που τα σκατώσαμε στη συνέχεια...
      Σου ανταποδίδω την αγκαλιά με την ίδια θέρμη και συγκίνηση γι αυτά που μοιραστήκαμε και σ ευχαριστώ. Καταθέτω κομμάτια της ψυχής μου, ΄οσο πιο περιληπτικά μπορώ και ευχαριστώ για την φιλική συντροφιά και ανταλλαγή εμπειριών
      Την αγάπη μου πάντα!

      Διαγραφή
  9. Υ.Γ. άγνωστη λέξη...τι είναι η βαντακούλα ;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχχαα το νόμιζες οτι στο πικ νικ είχαμε τα αγγλικά καλαθάκια απο μπαμπού με την καρώ επένδυση;;;
      Βαντάκα: δέμα εκ μανδυλίου ή προσοψίου περιέχον ιδίως είδη ιματισμού και ενίοτε τροφίμων ;)
      Κοινώς ειπείν ένα τουβαλίθι (πετσέτα κουζίνας μεγάλου μεγέθους) που περιέκλειε το κολατσίο συνήθως για τους εργάτες γης ή οικοδομής.
      Εντάξει εμείς κάτι καλλίτερο παίρναμε αλλά χάριν της αφήγησης ;) ...

      Διαγραφή

Είμαι αδιόρθωτη! Αλλά πέστε κάτι...ποτέ δεν ξέρεις...