...

...chi lavora con le mani 'e un operaio,chi lavora con le mani e con la mente 'e un Artigiano,chi lavora con le mani e con la mente e con il cuore 'e un Artista!!!

San Francesco di Assisi



Animated Pictures Myspace Comments
Welcome Myspace Comments

Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2016

Κάποια παραμονή πολλά χρόνια πίσω

Φίλη αγαπημένη,  στέλνοντάς μου αυτό το link, δε φανταζόταν οτι θ' ανοιγε τους κρουνούς της μνήμης ,της αξέχαστης μνήμης και θα ξεπηδούσαν απο μέσα μου οι ίδιες περίπου εικόνες...και οχι άβρεχες!
Πριν 50 χρόνια… μα πάνω κάτω τόσα θάναι και οι δικές μου αναμνήσεις της ίδια εποχής.
Δεν είχα πάει ποτέ στην Πρωτεύουσα μέχρι την τρίτη Δημοτικού.
Τότε τα ταξίδια δεν γίνονταν για ψύλλου πήδημα και τα μέσα ήταν αρχαία  και το ταξίδι κουραστικότερο.
Τι να θυμηθείς το ταξίδι με το φέρυ παντόφλα που νόμιζες οτι ταξίδευες γι Αμερική απο την ώρα την ατέλειωτη που έκανε;;; ή το πήγαινε με τα απηρχαιωμένα λεωφορεία του ΚΤΕΛ που περνούσαν απο όλα τα χωριά του δρόμου, με στάσεις και σακκούλες σε κάθε κάθισμα για το ανακάτεμα;;;Ενα ταξίδι ξυνίλα!
Εγω όμως ήμουν προσκεκλημένη για παρανυφάκι σε γάμο στην ΑΘήνα και τέτοιο γεγονός δεν ήταν δυνατόν να το χάσω!
Ακόμα θυμάμαι τις νύχτες ανυπομονησίας και αγωνίας που έζησα μέχρι να ξεκινήσουμε με τη μαμά μου και πόσο ατέλειωτο, αλλά και περίεργα μου φαίνονταν όλα σ αυτό το πρώτο ταξίδι εκτός Νησιού!
Κι έφθασα στην Αθήνα παραμονές Χριστουγέννων!!!!
Η απόλυτη ανατροπή!!! Τόσο παράξενα όλα...τα σπίτια,οι δρόμοι...ο κόσμος!
Εμείς εκτός Πόλης, δεν είχαμε ακόμα ηλεκτρικό και εδώ ήταν τα πάντα ηλεκτροφωτισμένα, με φώτα που αναβόσβηναν και σχημάτιζαν ονόματα ,με φωτεινές διαφημιστικές πινακίδες,με αυτοκίνητα που κόρναραν διαολεμένα, με τροχονόμους στη μέση του δρομου μέσα σ ένα “βαρέλι” (ετσι τόβλεπα μικρό παιδί) να ρυθμίζουν την κυκλοφορία με κάτι χειρονομίες που δε καταλάβαινα κι εμείς να περιμένουμε ν ανάψουν κάτι περίεργα ανθρωπάκια στο απέναντι πεζοδρόμιο για να περάσουμε το δρομο!
Η πιο έντονη ανάμνησή μου ,αυτή που δε ξεθώριασε ποτέ απο το μυαλό μου ήταν η φωτεινή βιτρίνα των καταστημάτων Αφοι ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΙ.  Τόσο φωτεινή,τόσο γιορτινή,τόσο χαρούμενη με μικροσκοπικά ανθρωπάκια να κουνάνε μηχανικά ,άγνωστο πως,τα χέρια τους και να ετοιμάζουν τα δώρα του Αη Βασίλη και δώρα,πολλά δώρα,όλη η βιτρίνα δώρα!!!Και γω ΔΥΟ ΜΑΤΙΑ ΜΟΝΟ!!!
Δυο μάτια που κοιτούσαν αχόρταγα τον κόσμο της βιτρίνας που προσπαθούσα ν ανακαλύψω τα μυστήρια των κινούμενων μελών και το περιεχόμενο των δώρων.
Κι ενας Αγιος Βασίλης στην είσοδο που μοίραζε ψευτοδώρα στα παιδιά. Ψευτοδώρα που τα σημερινά μπροστά τους δεν πιάνουν χαρτωσιά!
Υπαίθριοι πωλητές σε πρόχειρα στημένους πάγκους διαλαλούσαν την πραμάτεια τους κι ακόμα κι αυτά τα ψευτοστολίδια φάνταζαν μαγικά στα  μάτια ενός παιδιού που δεν είχε ξαναβγεί απο το σπίτι του!
Και μετά θυμάμαι το κομφούζιο στην στρογγυλή πλατεία Ομονοίας.
Άνθρωποι φορτωμένοι κουτιά,που έστω κι άγνωστοι χαιρετούσαν και ευχόντουσαν ο ένας στον άλλον κι εγω σφιχτά κρατημένη απο το χέρι της μαμάς μου να προσπαθούμε τραβώντας με να περάσουμε το δρόμο να πάμε να πάρουμε το λεωφορείο. Δε θυμάμαι να κάναμε χρήση ταξί.
Αυτό θυμάμαι απο το δρόμο,στριμωξίδι,πακέτα,χαμόγελα και ευχές ανθρώπων, οχι όπως τώρα που σκοντάφτεις κι αντί για βοήθεια ακούς “στραβωμάρα”!
Ακόμα και το μοίρασμα του γάλακτος απο πόρτα σ ε πόρτα που γινόταν τότε σε γυάλινα μπουκάλια απο την ΕΒΓΑ μ εντυπωσίασε!
Το θεώρησα μέρος του γιορτινού σκηνικού κι αυτό!
Και το πιο αστείο,αμάθητη η καημένη απο το ηλεκτρικό,ίσως επειδή φοβόμουν μήπως απο την υπερκατανάλωση χαθεί, πήγαινα και γύριζα το διακόπτη απο κάθε δωμάτιο που οι άνθρωποι τόχαν γιατί είχαν χαρές στο σπίτι στους,με τον επικείμενο γάμο, μέχρι που μου εξήγησαν οτι δε πρόκειται να μείνουμε χωρίς φως κι άφησα τα φώτα στην ησυχία τους.

Το γάμο καθ εαυτό, δε θα τον θυμόμουν, αν δεν υπήρχε φωτογραφία,αλλά για μένα η κυρίαρχη ανάμνηση,εξ αιτίας αυτού του γάμου, ήταν κάποια παραμονή Χριστουγέννων στην ΑΘήνα!!!




Μιας λοιπόν κι αυτή προβλέπεται νάναι η τελευταία ανάρτηση του '16, θα ευχηθώ ολόψυχα να μην χάσουμε το παιδί που υπάρχει μέσα μας, ν αφήσουμε την καρδιά μας να γλυκάνει απο τις αναμνήσεις που κουβαλάμε,να συναισθανθούμε τα προβλήματα των δίπλα μας και να γίνουμε πιο ...ΑΝΘΡΩΠΟΙ!

Το συναίσθημα αυτό θα ζεστάνει όχι μονάχα τους δίπλα αλλά κι εμάς τους ίδιους ;)





ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ...ολα τ άλλα είναι δευτερεύοντα.

22 σχόλια :

  1. Αν δεν είχαμε ζήσει την παιδική μας ηλικία ίσως να μην αντέχαμε την τωρινή μας... Κάθε Χριστούγεννα θυμάμαι το πρώτο χριστουγεννιάτικο δέντρο που έφτιαξα με το μικρότερο αδελφό μου! Θυμάμαι τις ατελείωτες ώρες που το κοιτούσα... το κοιτούσα! Σου εύχομαι να διασώσεις το παιδί μέσα σου, το άδολο, το ταπεινό και άκακο της παιδικής ψυχής. Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ήμουνα που ήμουνα, με απόκανες...
    Όχι πως δεν χαμογέλασα κιόλας, αλλά το δάκρυ-δάκρυ!
    Χαρουλίτα μου, το πρωτεύον σου εύχομαι και στο βροντοφωνάζω με όλο μου το είναι!
    <3 <3 <3
    Καλή μας χρονιά, κορίτσι μου!
    ΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χρόνια Πολλά Χαρά μου!!!
    Συγκινήθηκα διαβάζοντας... τι μου θύμησες...παραμονή χριστουγέννων...πρώτη χρονιά που μετακομίσαμε στη Θεσσαλονίκη...έκτη δημοτικού πηγαινα..δεν θα ξεχάσω ποτέ το φωτισμένο παπούτσι του ΚΑΡΥΔΑ,την βιτρίνα του ΚΛΑΟΥΔΑΤΟΥ κι`αυτά τα φώτα από κολώνα σε κολώνα...σαν να ονειρευόμουνα...
    ........ Χαρούμενες γιορτές Χαρά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χρόνια Πολλά!!!! Καλά και Ευλογημένα Χριστούγεννα,με υγεία και αγάπη!!!
    Να περνάς πάντα όμορφα με τους αγαπημένους σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μόνο με τα παιδικά μάτια μπορεί κανείς να δει αληθινά τελικά.Γι αυτό και τόσο έντονες οι εικόνες από τις αναμνήσεις των παιδικών μας χρόνων. Όλα τα μετά είναι εκλογικευμένα, φυσικά, ακόμη κι αδιάφορα.Όσοι μπορούν, που και που, να κρατάνε αυτή την παιδικότητα των αισθήσεων, είναι τυχεροί. Που να φανταζόταν η φίλη σου πόσο κοινές μνήμες μπορεί να χουν οι άνθρωποι... ή μήπως μέσα της το διαισθανόταν; Να περάσεις όμορφα Χαρουλιώ μου όλες αυτές τις μέρες και μακάρι η νέα χρονιά να μας φέρει περισσότερα χαμόγελα. Σ αγαπώ πολύ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ όμορφες αναμνήσεις! Και εγώ θυμάμαι τα καταστήματα με τις βιτρίνες, ειδικά του ΜΙΝΙΟΝ, που ήταν γεμάτες παιχνίδια, και τα παιχνίδια κινούνταν, και είχε και ένα τρενάκι, και μπορούσα να χαζεύω με τις ώρες, το αντίθετο από ό,τι τώρα, δηλαδή.
    Να έχεις όμορφες γιορτές, γεμάτες όμορφες αναμνήσεις. Και του χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χρόνια πολλά με υγεία,αγάπη,και πολλές πολλές ευτυχισμένες στιγμές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σαν παιδί της επαρχίας σε καταλαβαίνω απόλυτα... Μαγικός κόσμος στα μάτια μας η πρωτεύουσα. Το πιο εντυπωσιακό για εμένα ήταν οι κυλιόμενες σκάλες του ηλεκτρικού και... τα καλοριφερ - να΄χεις ζέστη χωρίς ξύλα και καπνούς...απίστευτο!
    Χρονια πολλά Χαρά μου, καλή Πρωτοχρονιά! Τα φιλιά και την αγάπη μου σε όλους σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χρονια πολλά Χαρά μου με υγεία. Οι αναμνήσεις μας για τα Χριστούγεννα περίπου ίδιες. Εγώ γέννημα θρέμμα πειραιωτισσα περίμενα πώς και πως τις γιορτές για τη βόλτα μας στα μαγαζιά και τους δρόμους του Πειραιά. Αναμνήσεις πού μου φέρνουν δάκρυα όταν τα σκέφτομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι μου θυμίσατε... το πόσο ευτυχισμένα παιδιά ήμασταν τότε . Τώρα τα παιδιά ζουν τόσο χάλια που πρέπει να τα λυπάσαι...Σας εύχομαι Χρόνια πολλά με υγεία και πάντα να είστε χαρούμενη! Αννα κοσματου γιαγιά με τέσσερα εγγονάκια 11 ετών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πόσο ωραία περιγράφεις Χαρά μου την πρώτη σου φορά στην Αθήνα !! Και πράγματι αυτές οι πρώτες φορές δεν ξεχνιούνται ποτέ !!
    Σου εύχομαι από την καρδιά μου Χρόνια πολλά , να περάσεις γαλήνια με υγεία και ήρεμα αυτές τις γιορτινές μέρες με τους πολυαγαπημένους σου ανθρώπους και μακάρι το Πνεύμα των Χριστουγέννων να σταθεί λίγο παραπάνω σε αυτούς που χρειάζεται !!
    Πολλά φιλιά και μια ζεστή αγκαλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Με το καλό να υποδεχτούμε την νέα χρονιά ευχόμενη κάθε ευτυχία στο σπιτικό σου.
    Ανάλογα Χριστούγεννα είχα ζήσει και εγώ στην Αθήνα όταν ήμουν μικρή.
    Χρόνια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Sempre tanta poesia e dolcezza nei tuoi splendidi lavori!!
    Ti auguro un felice anno nuovo, un abbraccio grande dalla tua amica italiana!
    Annarita

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Και πως να μην μας ξυπνήσεις τα παιδικάτα μας με αυτες σου τις αναμνησεις Χαρουλα μου..!!
    Τι ομορφα εκεινα τα χρόνια αν και παιδι της Θεσσαλονικης ρευμα είχαμε.. ναι εκει υπήρχε προιστορικα...χα..χα. η βολτα στο κεντρο ομως ήταν μεγαλο γεγονος.. για τα παιδικα μας μάτια..!!! να χαζευουμε με τις ώρες..φωτεινα τα λαμπιονια..τα μαγαζια...!!
    Αλλα εκει που μπουκαρανε οι αναμνησεις ηταν τον της εκθεσης εκεί...οταν πιστιρίκια ετων 10 αδυνατα ..μπαιναμε απο τα καγγελα 20 ποντους μεταξυ τους η αποσταση .. (ακομα απορω πως χωρούσαμε) για χαζεψουμε τα μεγαλα λουνα παρκ που έρχονταν απο την Ευρώπη... εκει πρωτοείδαμε και την τηλεοραση...εκει να δεις παιδικες απορίες ..χα..χα... μαζευαμε διαφιμιστικα φυλαδια και προπαντως οταν εδιναν και μικρα μπουκαλακια δειγμα αρωματα ... εκει να δεις χαρα.. τελικα ηταν φτωχα αλλα χαρουμενα χρονια Χαρουλα μου..!!
    Να είσαι καλα ματια μου που μας γυρισες πολλα χρονια πίσω και γαληνεψαμε με τις αναμνησεις μας..
    Προσυπογραφω.. και επ αξανω με την ευχη σου για ανθρωπια..!!! ειναι αυτό που λείπει απο τον κοσμο.!!!
    ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΓΡΟΝΙΑ να έχετε αγαπη μου με υγεια..υγεια υγεια και αγαπη.. οταν υπαρχουν αυτα τα δύο υπαρχουν όλα .. και λιγη τυχη...δεν θα εβλαπτε ε;..χα..χα.. φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. τι εμπειρία μικρό παρανυφάκι..και τι κουκλίτσα σε βρίσκω... Χρονια πολλα
    καλή χρονιά, με υγεία!!!!!!!!!! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ωραία χρόνια και ωραίες αναμνήσεις μας περιγράφεις Χαρά μου μέσα από την πρώτη σου επαφή με την πρωτεύουσα. Εγώ γεννήθηκα και μεγάλωσα στο κέντρο της Αθήνας, και ζούσα έντονα τις γιορτινές μέρες, με τα ψώνια στα μεγάλα καταστήματα, αλλά και στους πλανόδιους εμπόρους της αγοράς. Δεν φανταζόμουν καν ότι στην επαρχία, εκείνα τα χρόνια, δεν υπήρχε ηλεκτρικό!
    Καλή χρονιά, σου εύχομαι, με υγεία, αγάπη και χαρά για σένα και τους αγαπημένους σου!
    Πολλά φιλιά και καλή Πρωτοχρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τι όμορφη ανάρτηση;;;
    Πραγματικά ποσο διαφορετικές ήταν οι γιορτές του παρελθόντος! Δεν θα ξεχάσω ποτέ το αγαπημένο μου Μινιον!!! Εκεί είναι ολες οι δικές μου Χριστουγεννιατικες αναμνήσεις.
    Καλη χρονιά Χαρά μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Χρονια πολλά Χαρά μου!! Καλή χρονιά να εχεις κι εσυ κι οι αγαπημενοι σου!! Σε ευχαριστουμε πολυ για την τρυφερή ανάμνηση που μοιράστηκες!! Ας ελπισουμε οτι ο κοσμος πάντα θα αναζητά τα ουσιαστικά και πολυτιμα οσα χρονια κι αν περνουν. Ή τουλάχιστον δεν θα τα ξεχνά!! Να εχεις ενα δημιουργικο κι ολο αγάπη 2017!! Σε φιλώ!! 💖😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλή και ευλογημένη χρονιά Χαρά μου. Υγεία πάνω από όλα αλλά και πολλά πολλά όμορφα δευτερεύοντα να φέρει το 2017!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Χαρά μου πόσες αναμνήσεις μου ζωντάνεψες πάλι με την υπέροχη ανάρτησή σου! Όλα όσα γράφεις τα έζησα κι εγώ με εξαίρεση το ηλεκτρικό που εμείς είχαμε. Ακόμη θυμάμαι πόσο με εντυπωσίαζαν όλα όσα περιγράφεις και πόσο χαιρόμουν. Και να σου πω την αλήθεια, ακόμα χαίρομαι και ενθουσιάζομαι με πολλά πράγματα τα οποία η κόρη μου κοιτά αδιάφορα λέγοντάς μου ότι φέρομαι σαν πεντάχρονο. Δεν έζησε βλέπεις τα χρόνια τα δικά μας και τα θεωρεί όλα δεδομένα. Τότε μια κουκλίτσα μας έφερνε ο Άγιος Βασίλης και την βλέπαμε σαν θησαυρό. Ακόμη και το κυριακάτικο τραπέζι ήταν γιορτή. Τώρα τα έχουμε ισοπεδώσει όλα. Τα περισσότερα παιδιά δεν ξέρουν τι θα πει αληθινή χαρά. Ο χιονάνθρωπός σου με τα παιδάκια είναι φανταστικός! Εχουν τόση κίνηση και ζωντάνια! Φιλάκια πολλά και μια μεγάλη αγκαλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Είμαι αδιόρθωτη! Αλλά πέστε κάτι...ποτέ δεν ξέρεις...