...

...chi lavora con le mani 'e un operaio,chi lavora con le mani e con la mente 'e un Artigiano,chi lavora con le mani e con la mente e con il cuore 'e un Artista!!!

San Francesco di Assisi



Animated Pictures Myspace Comments
Welcome Myspace Comments

Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

Αλλιώτικο Μεγαλοβδόμαδο

Θα μου επιτρέψετε ένα ασυνήθιστο ποίημα. που περιγράφει (κατ' εμέ) γλαφυρά την παρούσα κατάσταση που βιώνουμε με δύο δικές μου ακουαρέλες.





 «Με τι βιασύνη προχωρεί ο Ιησούς εφέτος
 προς την Ανάσταση…
παραμερίζει πανέρια τεράστια
 γιομάτα βιολέτες
 σπρώχνει τους αέναους παπάδες
 τινάζει νευρικά προς τα πίσω τη μαλλούρα του
 το γεγονός είναι ολοφάνερο: βαρέθηκε»!

Νίκος Καρούζος




εκτός κι αν προτιμάτε αυτό του ιδίου:


«Πάσχα των πιστών»


  Κύριε, λάμπρυνόν μου την στολήν της ψυχής.
 Άστρα και χώμα σε βαστάζουν.
 Μεριάζουν άφωνα τα σκότη και διαβαίνεις, 
ανέγγιχτη τον κόσμον αγγίζει μουσική 
και της καρδιάς τα πέταλα ροδίζουν, 
άνθος όμορφο ζεσταίνεται στον ήλιο. 
Λευκάνθηκαν οι άνθρωποι στο αίμα του αρνίου. 
Θεέ μου ανέρχεσαι λυπημένος, 
αν και για όραση εξακολουθείς να έχεις τη συγχώρηση. 
Ω θλίψη των ματιών του Κυρίου μου, 
της αιωνιότητας ο κάματος, 
έχω πολύ συνεργήσει για να υπάρχεις, 
είναι πολύ σ' εμένα το μερίδιο της ανομίας. 
Ανοίγει ένα τριαντάφυλλο, 
πάω και το ρωτώ: Πού έκρυψαν τον ήλιο; 
Πλησιάζω τη θάλασσα και της λέω: 
Είσαι βαθειά και με τα μυστικά μεγάλη σου η σχέση. 
Λυτρώνεται ο άνθρωπος; 
Απαντά το λουλούδι: «Θα χαθούμε» 
κι η θάλασσα με αχ αναταράζεται. 

16 σχόλια :

  1. Καλημέρα γλυκιά μου. Τι όμορφοι στίχοι μαζί με τις όμορφες απεικονήσεις. Ο Κύριος ανέρχεται πικραμένος, απογοητευμένος απο εμας και όμως...με την συγχώρεση μας στα χείλη" Άφες αυτοίς", Άραγες πόσοι από εμάς θα το έκαναν;...ουδής! Καλή Ανάσταση φίλη μου,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημερα Γλυκια μου!!!!!!Καλη Ανασταση!!!!!!!!!!
    .................................................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλή Ανάσταση Χαρά μου! Πολύ όμορφοι στίχοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αλλιώτικο Μεγαλοβδόμαδο. Μένουμε στο νυν, ξεχνάμε το αεί, παραδομένοι στην έννοια μας για επιβίωση, στο εγώ, στα πάθη και τις αδυναμίες μας. Χωρίς ταπείνωση, χωρίς συγχώρεση ανυπεράσπιστοι είμαστε δίκαιοι και αμαρτωλοί, πλούσιοι και πένητες, λαός και εξουσία.
    Εξαγοράσαμε τις επιθυμίες μας για τριάντα αργύρια. Τώρα ευχαρίστως θα τα δίναμε πίσω για λίγη ζωή. Προφταίνουμε ακόμη.
    Χαρά μου! Με την αγάπη μου Καλή Ανάσταση με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δύο διαφορετικά ποιήματα σε μια περίοδο παράξενη και πρωτοφανή. Δύσκολη Μεγάλη Βδομάδα. Εσώκλειστη. Πνιγερή. Με μια παράξενη σιωπή να κλείνει τα συναισθήματα και τις εκφράσεις μέσα της.
    Και πιστεύω αυτή η ατμόσφαιρα πιεστική είναι περισσότερο αισθητή στα χωριά και στην επαρχία. Όπου η επαφή του ανθρώπου με τη φύση λείπει περισσότερο.
    Καλή Ανάσταση Χαρά μου. Δύσκολα θα είναι αλλά πρέπει μέσα μας να ψάξουμε να βρούμε τις δικές μας φλόγες να ανάψουμε τις λαμπάδες μας.
    Με όλη μου την καρδιά γεμάτες ευχές κοντά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι όμορφοι στίχοι να περιγράφουν αυτές τις ημέρες που ζούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι Χαρά να σε διαβάζω πάλι, βλέπεις δεν έχω fb και μόνο από το blog σου, σε διαβάζω-παρακολουθώ, απολαμβάνω τις δημιουργίες σου και μαθαίνω νέα σου! ;)
    Όντος τα ποιήματα, δίνουν μια άλλη διάσταση στο φετινό μας, Πάσχα που είναι και στην κυριολεξία Πάσχα Παθών! :P

    ΑΦιλάκια καρδιάς για ένα φωτεινό και αναζωογονητικό Πάσχα! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υπέροχη ανάρτηση, σίγουρα μετά από κάθε Γολγοθά ακολουθεί η Ανάσταση !!!
    Καλό Πάσχα Χαρά μου... δύναμη και υπομονή σε όλους !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και οι δυο δημιουργίες σου Χαρά μου και οι στίχοι που τις πλαισίωσαν έδωσαν το μήνυμα των ήμερων που καλούμαστε να το νιώσουμε αυτήν την φορά πολύ πιο εντός μας αφού η μοναξιά Του θα συντροφεύει την δική μας..
    Υπάρχει όμως μέσα από τον Γολγοθά και το μονοπάτι της μετάνοιας και της ελπίδας..μας το δίδαξε Εκείνος που έχασε την ζωή Του από αγάπη για μας..!!!
    Ας το ακολουθήσουμε Χαρά μου...Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση παντού αγάπη μου..!!! 💚

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φιλεναδα με συγκινησαν πολυ τα γραφομενα σου.Τι ζουμε Χριστε μου?Καλη Ανασταση ευχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τι υπεροχες δημιουργίες Χαρά μου και πόσο επικαιρα και τα δυο ποιήματα.Τι να δει από μας πια....μας βαρέθηκε...Καλή Ανασταση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ενα διαφορετικό Πάσχα ζούμε Χαρά μου. Και μέσα σ'ολα αυτά χαίρομαι που είμαστε υγιείς...ακόμη. Η σκέψη μου είναι σ'αυτούς που χαροπαλεύουν μόνοι ανάμεσα σε μάσκες και στολές προστατευτικές και γάντια και αντισηπτικά αλλά με την απουσία δικών τους ανθρώπων. Φοβερό..
    Ας ελπίσουμε να περάσει γρήγορα
    Εύχομαι καλή Ανάσταση Χαρά μου με υγεία πάνω από όλα και κουράγιο διπλό για ό,τι ζούμε
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Χαίρομαι πολύ κάθε φορά που επισκέπτομαι το ιστολόγιό σου Χαρά μου. Είσαι ένα πολυτάλαντο άτομο και κρατάς κάθε φορά και μια έκπληξη για τους επισκέπτες σου. Οι ακουαρέλες σου μου αρέσουν πολύ όπως και τα ποιήματα του Ν. Καρούζου που διάλεξες για να τις συνοδέψεις ή μήπως συνέβη το αντίθετο; Δεν έχει σημασία τελικά.
    Να είσαι καλά και θα δούμε σύντομα καλύτερες μέρες.
    Καλή Ανάσταση σου εύχομαι απ' την καρδιά μου με υγεία πάνω απ' όλα. (κοινότοπο αλλά τόσο σημαντικό!)
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χαρά μου υπέροχα τα κειμένά σου, πώς μπορούμε να μην ταυτιστούμε ή να μην μπούμε έστω σε συλλογισμούς. Τί να πω, βέβαια, για τα έργα σου τα οποία τα βλέπω μεγαλειώδη! Καλή Ανάσταση με υγεία και χαρά στο σπιτικό σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χριστός Ανέστη!
    Χρόνια Πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Είμαι αδιόρθωτη! Αλλά πέστε κάτι...ποτέ δεν ξέρεις...