...

...chi lavora con le mani 'e un operaio,chi lavora con le mani e con la mente 'e un Artigiano,chi lavora con le mani e con la mente e con il cuore 'e un Artista!!!

San Francesco di Assisi



Animated Pictures Myspace Comments
Welcome Myspace Comments

Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2021

ΔΕΝ δίδονται αντιπαροχή

Είναι εκπεφρασμένη πολλάκις η αγάπη μου στα παλιά σπίτια, τα μισό ή τα πλήρως εγκαταλελειμμένα. 
Αυτά που μόνο οι θύμησες τα ζωντανεύουν πια. 
Αυτά που πέρασαν ζωές από μέσα τους και τώρα στέκουν έρμα. 
Αγαπώ τα παλιά σπίτια, συγκινούμαι ,στέκομαι ,τα θαυμάζω, αναρωτιέμαι, πλάθω εικόνες με το μυαλό μου ακούω φωνές κρυφοκοιτάζοντας από κάποια σπασμένη είσοδο ή ρημαγμένη γρίλια το εσωτερικό τους. 
Γίνομαι δηλαδή ηδονοβλεψίας του παρελθόντος τους!
Είναι εικόνες που δε προσπερνώ ποτέ, αντίθετα με προβληματίζουν, μα πάνω απ όλα με συγκινούν βαθειά, πόσο μάλλον οταν τα βλέπω ρημαγμένα, άπνοα, αφημένα στην τύχη τους. Σαν να μην έζησαν μέσα εκεί άνθρωποι, να μην τα πόνεσαν, να μην άφησαν αποτυπώματα στους τοίχους τους που ακόμα και τα κάδρα αφήνουν! 
Πίκρα.

Μετά από τόσα σπίτια που έχω φτιάξει, νομίζω, αν με γνώριζε ο "Εθνάρχης" τότε που ισοπεδωνόταν η ΑΘήνα,  θα μ είχε εξοστρακίσει. Τόση πια μανία να παραμείνουν όρθια κάποια παλιά, που μόνο ιστορία έχουν ν αφηγηθούν, ειλικρινά δεν ξέρω πόθεν εκπορεύεται!

Έτσι όταν μου δίνεται η ευκαιρία την αρπάζω για ν αποδώσω κάποιο καινούργιο οικοδόμημα. 
Σε κάποια αποστολή υλικών από την Κρήτη και το αγαπημένο ΧΕΙΡΟΚΑΜΩΤΟ, ως προστατευτικό σε ξυλόγλυπτα ήταν κάποια κομμάτια κόντρα πλακέ. 
Ούτε στιγμή δε πέρασε από το μυαλό μου να τα πετάξω, εννοείται! Από την αρχή η ιδέα ήταν το σπίτι, αλλά επειδή δεν είχα τρόπο να κάνω εγκοπές και ανοίγματα, αρα δεν μπορούσαν να γίνουν ένα τετραγωνισμένο, αποφάσισα να τα κάνω συγκρότημα κατοικιών( πρόσοψη για την κυριολεξία)!



Τα ένωσα με συρραπτικό και χρησιμοποίησα  πάστα απο paverpol - pareplast & stone art για την απόδοση του πολυκαιρισμένου και κατά τόπους πάστα κρακελέ. 

Επίσης τα πρώτα υλικά λειτουργούν κι ως σκληρυντής κι όντως έδεσε το τρίπτυχο περισσότερο.

Τα παραθυρόφυλλα είναι chipboard όπως και η μαύρη πόρτα που μοιάζει σιδερένια (και με "μεταλλικό" στέγαστρο απο βεντάλια ξύλινη). Οι άλλες δύο είναι ιδιοκατασκευή από χαρτόνι (όπως και τα περισσότερα που συνθέτουν το σύνολο, μπαλκονάκι εισόδου, ζαρντινιέρα παραθύρου) και η μεσαία επενδύθηκε με κομμάτια από ξύλινη βεντάλια και μια μεταλλική εγκράφα από ζώνη. 

Ολα τα στοιχεία που διακοσμούν το πάνελ είναι τρισδιάστατα.

Λεπτομέρεια απο τις πόρτες

Φυσικά όλα περάστηκαν με χρώματα κιμωλίας. 

Μπήκαν ξυλόγλυπτα εν  είδη σκεπής .

Λεπτομέρεια απο τα παράθυρα
Αυτό το συγκρότημα μου θύμισε κάπως τα Προσφυγικά της Αθήνας, ίσως το χρώμα, ίσως η πολλαπλή εγκατάλειψη, πάντως όπως κι εκείνα, έστω και τραυματισμένα αντιστέκονται και διατηρούν κάποια ζωή στα σπλάχνα τους κι αυτό φαίνεται από τα μισάνοιχτα παράθυρα που μπορείς να δεις στο εσωτερικό τους, ή τ απλωμένα ρούχα.

Το δεύτερο, είναι ένα σπίτι  που συντέθηκε  από 4 κουτιά (3 διαφορετικών τύπων μπισκότων κι ενός τσαγιού) που επίσης χρησιμοποιήθηκε η ίδια πάστα σκλήρυνσης  και παλαιότητας.  
Τα παραθυρόφυλλα είναι die cuts της εταιρίας Stamperia κι ολα τα υπόλοιπα που απαρτίζουν το έργο χειροποίητα κομμάτια από ανακυκλώσιμα υλικά που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους, αλλά δεν πετάχτηκαν ως άχρηστα πλέον. 



Και σ' αυτό ομως έδωσα σημάδια ζωής. 

Κάτι οι γλαστρούλες, η βρύση που ακόμα τρέχει νερό, κάτι οι φωλιές των πουλιών, δείχνει οτι το σπίτι ακόμα κατοικείται παρά τα χρόνια που κουβαλάει 


Λεπτομέρειες απο τις φωλιές, τη βρύση, το ποδόμακτρο, το φωτιστικό και το κουδούνι της εισόδου, το ρολόι και η κολώνα της ΔΕΗ

Θα ολοκληρώσω την παρουσίαση μου με ενα τρυφερό ποίημα του Γ. Δροσίνη

Τίποτε δεν άλλαξε απ᾿ το σπίτι σου
κι απ᾿ το δρόμο κι απ᾿ τη γειτονιά.
Μόνον η παλιά βρυσούλα στέρεψε
στην αντικρινή σου τη γωνιά.

Τίποτε δεν άλλαξε απ᾿ το σπίτι σου.
Βιαστικός διαβάτης το θωρώ
και, ξεχνώντας πόσα χρόνια πέρασαν,
σα και  τότε πάλι λαχταρώ

Λαχταρώ ν᾿ ανοίξεις το παράθυρο
και στο   διάβα μου άξαφνα να βγεις,
γελαστή παιδούλα καστανόξανθη,
χάραμα απριλιάτικης αυγής.

Σφαλιστό απομένει το παράθυρο
κι αν τ᾿ ανοίξεις, μι᾿ άλλη θα φανεί.
Μόνο στο παράθυρο της θύμησης
βγαίνεις ίδια και  παντοτινή.
 (Γ. Δροσίνης - Το σπίτι σου)

Και επίσημα πλέον, ΚΑΛΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ!


23 σχόλια :

  1. Πω πω τι εκπληκτική δημιουργία!!!!!
    Μας εκπλήσσεις τόσο ευχάριστα κάθε φορά με ότι καταπιάνεσαι !!!!
    Μπράβο σου, χίλια μπράβο....καλό Φθινόπωρο και πολλά φιλιά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Ρανια μου για τα καλά σου λόγια, δε φανταζόμουν ομολογώ τέτοια αποδοχή απο όλους!
      Φιλιά άπειρα <3

      Διαγραφή
  2. Υπέροχες οι δημιουργίες σου για άλλη μια φορά. Οι λεπτομέρειες που έχει, με ξετρέλαναν και το ποίημα ταιριάζει γάντι. Μπράβο σου τι να πω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γίνομαι δηλαδή ηδονοβλεψίας του παρελθόντος τους!

    Είσαι Τρομερή!!! κι Υπέροχη.!!!
    Αστοριανή,

    astoriani.blodspot.com NY

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ετσι ακριβώς ποιήτριά μου "Ηδονοβλεψίας του παρελθόντος"! Αυτή ειναι η αλήθεια οταν κρυφοκοιτάς απο μια χαραμάδα το παρελθόν ενός κτίσματος εγκαταλελειμένου
      Σ ευχαριστω που είσαι εδώ για μια ακόμα φορά!

      Διαγραφή
  4. Υπέροχα όλα τα έργα σου. Κι εγώ αγαπώ τα παλιά σπίτια...Οι λεπτομέρειες με χάζεψαν!! Και το ποίημα τα λέει όλα...
    Καλό Φθινόπωρο Χαρά μου
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννουλα μου σ ευχαριστω πολύ για το θερμό σχόλιο,χαρά μου!

      Διαγραφή
  5. Χαρούλα μου είναι πολύ όμορφα . Αντανακλούν φως και χαρά όλα σου τα έργα Λάμπουν !!! Εχεις ταλέντο συνέχισε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι ομορφα που είναι και με όλες αυτες τις λεπτομέρειες τα νιωθουμε τόσο οικεία!!
    Φτιάχνε κόσμους, μήπως κι ομορφυνει αυτός που ζούμε!
    Καλό Φθινόπωρο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχη δουλειά βγάζει πολύ συναίσθημα μπράβο κορίτσι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υπάρχουν οι "άλλοι" που γκρεμίζουν ή αφήνουν τα πραγματικά τους σπίτια να ρημάξουν και πάνε για τα άχαρα μοντέρνα, αλλά ευτυχώς που υπάρχουν και αυτοί που τα τιμούν σε κάθε λεπτομέρεια τους και τα ζωντανεύουν τόσο πετυχημένα!
    Προσθέτω ένα ακόμα μπράβο για το μεράκι, την έμπνευση, την φαντασία και την αστείρευτη δημιουργικότητα σου!
    ΑΦιλάκια πάντα αγάπης! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αχ βρε Χαρά μου! Πόσο σε νιώθω αλλά και με νιώθεις!
    Αυτή τη λατρεία με τα παλιά σπίτια δεν την αποχωρίζομαι ποτέ και με τίποτα.
    Δυστυχώς έκανα ένα μεγάλο-τεράστιο λάθος. Γκρέμισα το παλιό πατρικό μου σπίτι για να φτιάξουμε νέο. Μια επιλογή τραγικά λάθος. Ενώ θα μπορούσα να ανακαινίσω το παλιό και να ζω με αυτήν την καλλιτεχνική αίσθηση που λατρεύεις.
    Όμως οι ...βαρύγδουποι μηχανικοί, σαν τον ...εθνάρχη κι αυτοί. Βαριούνται παιδί μου να δουλέψουν στο να δώσουν ζωή σε ένα παλιό σπίτι. Μάθανε μια γραμμή, αυτή κάνουν.
    Οι κατασκευές σου είναι αληθινά έργα τέχνης. Σε ταξιδεύουν σε άλλες αισθητικές, σε πραγματικό μεράκι, σε άλλη αντίληψη για τη ζωή. Κάθε λεπτομέρεια στα σπιτάκια σου φωνάζει για ζωή, κάθε μια!
    Με συγκίνησες με τις δημιουργίες αλλά και το ποίημα.
    Καλησπέρα Χαρά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κοιτώ και ξανκοιτώ τα υπέροχα σπιτάκια σου
    Χαρά μου.
    Είναι ολοζώντανα και μοναδικά.
    Προσπαθώ να καταλάβω τί έχεις χρησιμοποιήσει, αλλά δεν τα έχω εντοπίσει όλα.
    Αναπολώ κι εγώ το παλιό μας σπίτι, αλλά πήγε κι αυτό υπέρ της ανοικοδόμησης.
    Να είσαι καλά και συνεχίζουμε ακάθεκτοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ξέρεις Χαρά, λέω πως θέλει ευαισθησία να νιώθεις τη μυρωδιά του χρόνου, το γκριζοπράσινο της μούχλας, τις ρυτίδες των τοίχων, την μεταθανάτια όψη του παλιού που κρατάει ακόμη εκείνη την αρχοντική αξιοπρέπεια. Και θέλει πάθος και τέχνη να αναστυλώσεις το συναίσθημα και με την γλώσσα της αφήγησης να αναπλάσεις την ιστορία μιας εποχής. Να λοιπόν ένας ακόμη λόγος που ταίριαξαν οι δρόμοι μας. Κάποια από αυτά τα σπίτια, στη φαντασία μου, ξεκλειδώνουν τις πόρτες του παλιού καιρού. Προσπαθώ να φανταστώ τους ενοίκους. «Ποιοι έμεναν εκεί, ποια ζωή άφησαν πίσω, πόσες χαρές, πόσες λύπες έκρυβαν πίσω τους οι τοίχοι. Και με πονά η εγκατάλειψη. Κι ύστερα θυμάμαι που πάντα λέω πως μόνο αυτό που ζεις εσύ, μέσα απ’ την δική σου εμπειρία είναι αληθινό. Είναι θλιβερό, μα έτσι είναι. Έστω κι έτσι, αυτός ο ρημαγμένος τόπος έχει μνήμη κι ας κατεδαφίζεται, ας σκορπίζεται σε σωρό από μπάζα.
    ΥΠΕΡΟΧΕΣ οι κατασκευές σου, η δημιουργική σου σκέψη που σε κάνει ξεχωριστή, η δε λεπτομέρειες με τρελαίνουν!!!
    Μαζί με τα προηγούμενα Μπράβο, ένα ακόμη δικό μου με μια τεράστια αγκαλιά!
    Να είσαι καλά Χαρά μου!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χαρά μου, δεν έχω λόγια!!! Πανέμορφο το συγκρότημα πολυκατοικιών σου. Δεν χορταίνω να το θαυμάζω!!! Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν υπάρχεις κορίτσι μου !!!!υπέροχα τέλεια φανταστικά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Υπέροχο το συγκρότημα κατοικιών, Χαρά μου! Φανταστικές οι λεπτομέρειες που αποδίδουν την φθορά του χρόνου αλλά και την ομορφιά του παλαιού. Πολλή δουλειά και πολύ προσεχτική εφαρμογή των τόσων διαφορετικών υλικών. Το ίδιο ισχύει και για το δεύτερο σπιτάκι, εννοείται, αν και διαφορετικό.
    Πολύ τρυφερό το ποίημα του Δροσίνη!
    Φιλιά και καλό φθινόπωρο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Wow!! What a beautiful and amazing work of art!!! Your houses are so lovely! You are an amazing artist!
    kisses

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Με μαγεψες με την υπεροχη δουλεια σου!!
    Μπραβο, μπραβο!!!
    Τι να πρωτοδιαλεξω ,ειναι υπεροχα , οι μικρες λεπτομερειες
    τα απογειωνουν!
    Σ'ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τα σπιτάκια της Χαράς έτσι πρέπει να λέγονται οι δημιουργίες σου ΧΑΡΑ μου.
    Μπορεί να έχουν από έξω την όψη της εγκατάλειψης, όμως ένα γυμνασμένο μάτι εύκολα θα διακρίνει το πράσινες πινελιές, που η φαντασία μας μαζί με την δική σου παρέα μπορεί να δει τους κατοίκους που μένουν στα όμορφα αυτά σπιτάκια...οι λεπτομέρειες τις υδρορροής και η βρυσούλα όλα τα λεφτά λέμε...τις δε παλιες πόρτες τις λάτρεψα!!!
    Πως να μην γίνουν πανέμορφες αφού έχεις βάλει όλη σου την αγάπη και φαίνεται αγαπημένη μου...
    Να περνάς όμορφα όσο μας το επιτρέπουν οι καταστάσεις Χαρά μου !!
    Σε ευχαριστώ πολύ για την έννοια σου...χάρηκα που τα είπαμε... την αγάπη μου πάντα φιλιαααα!!😍

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αχ Χαρα πόσο σε νιώθω κ γω αγαπώ τα "παλιοσπιτα" κ λατρεύω να τα φωτογραφίζω ... Αχ κ γω έτσι σκέφτομαι ποιος έζησε τι είπε τι χαρές τι θλίψεις περασαν εκεί μέσα ... Πολλές φορές με γοητεύουν άλλες με απογοητεύουν οι υπεύθυνοι που κάποια κεντρικά που ναι επικίνδυνα ούτε τα γκρεμίζουν ούτε τα συντηρούν η πόλη του Σουφλίου είναι γεμάτη από αρχοντικά αλλά κ άλλα ταπεινά κάποια είναι θεόρατα σπίτια τα λεγόμενα "κουκουλοσπιτα" ... Τόσο ομορφα ... Το έργο σου άλλη μια φορά απίθανο στέρεψαν τα λόγια πια δεν ξέρω τι να πω ... 🥰🥰🥰 Καλά εγώ τρελάθηκα με το σύρμα με τα πουλάκια ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Φανταστικά σπιτάκια! Όμορφες τεχνικές , με άψογο αποτέλεσμα ! Οι λεπτομέρειες όμως ακαταμάχητες , τόσο σε σύλληψη ,όσο και σε εκτέλεση και οφείλω να εκφράσω τον θαυμασμό μου ! Φιλακια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Είμαι αδιόρθωτη! Αλλά πέστε κάτι...ποτέ δεν ξέρεις...