...

...chi lavora con le mani 'e un operaio,chi lavora con le mani e con la mente 'e un Artigiano,chi lavora con le mani e con la mente e con il cuore 'e un Artista!!!

San Francesco di Assisi



Animated Pictures Myspace Comments
Welcome Myspace Comments

Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2021

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΗΡΘΑΝ ΠΑΛΙ!


Διαβάζω ποιήματα για τα Χριστούγεννα, μια παλιά παιδική συνήθεια και εκτός των νέων ποιητών, βγάζουν μια γλυκερή και παιδική αθωότητα που έχουμε χάσει από καιρό. Οι σύγχρονοι είναι πιο κοφτοί, πιο προβληματισμένοι, πιο σημερινοί, με τα σημάδια των καιρών να καταγράφονται γλαφυρά από την πένα τους.

Όμως εγώ, ρομαντική όπως πάντα, προτιμάω τους παλιούς, γιατί τούτη η άγρια εποχή, η επίφοβη, η απόμακρη και ανθρωποβόρα θέλω να ξορκιστεί απο τούτη τη γλυκερή αθωότητα και αγνότητα

Μπάλα φελιζόλ με πηλό και το αγγελάκι ξυλόγλυπτο

Θάθελα  Να ‘μουν του σταύλου έν’ άχυρο, ένα φτωχό κομμάτι...κατά τον Παλαμά

Decoupage απο διαφορετικές χαρτοπετσέτες για ενα ενιαίο Χριστουγεννιάτικο Τοπίο

Θάθελα  να θαυμάζω Τι φως και χρώμα κι ομορφιά να σκόρπιζε το αστέρι

Θάθελα  ν ακουω τις καμπάνες του Κώστα Κρυστάλλη: Ξημέρωναν Χριστούγεννα. Οι εκκλησιές σημαίνουν,
κουνιούνται τα καμπαναριά,

αλλά &: Χιόνια στο καμπαναριό
που Χριστούγεννα σημαίνει
Χιόνια στο καμπαναριό
ξύπνησε όλο το χωριό, κατά τον Σπεράντζα

Χαρτιά scrapbooking για μία χριστουγεννιάτικη απόδοση


Θάθελα Όξω πέφτει αδιάκοπα και πυκνό το χιόνι, κατά τον Τέλλο Αγρα



Θάθελα  με τα μάτια της ψυχής να: Είδα χτες το βράδυ στ’ όνειρό μου,
το γεννημένο μας Χριστό,
Και πάλι θάθελα να τόχει στρώσει κατά τον Κωνσταντίνο Χατζόπουλο : Μες την αχνόφεγγη βραδιά
πέφτει ψιλό-ψιλό το χιόνι,
γύρω στην έρμη λαγκαδιά
στρώνοντας κάτασπρο σεντόνι.
Ούτε πουλιού γροικάς λαλιά,
ούτ’ ένα βέλασμα προβάτου,



Ενώ :  Στην γωνιά μας κόκκινο τ΄αναμμένο τζάκι κατά τον Σπεράντζα
Και τέλος θάθελα να νοιώθω πάντα αυτό το αίσθημα του λυγίσματος μπροστά στο θαύμα κατά το Δροσίνη : Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη
λυγούν τα πόδια

Τα αποκόμματα που κάνουν τον πίνακα χριστουγεννιάτικο



Αντί τα: Χριστούγεννα άφωνα και παγωμένα του Τάκη Βαρβιτσιώτη
Παγωνιά, του Τάσου Λειβαδίτη
Ας καταλάβουμε επιτέλους οτι :Μέσα μας γίνεται η Γέννηση.
Έξω στέκει το σχήμα της – κατά τον Γιώργο Θέμελη
Πολλά δε θέλει ο άνθρωπος
να ‘ν’ ήμερος να ‘ναι άκακος κατά τον Ελύτη
Και πάλι λες δεν είναι δυνατό
όλες αυτές οι ευχές να ψεύδονται, κατά τον Κώστα Μόντη

 Και μεσ την καταχνιά της καθημερινότητας, με τον πέλεκυ νέας μετάλλαξης πάνω από τα κεφάλια μας, η πιο όμορφη Γιορτή του χρόνου είναι πάλι εδώ, να μας υπενθυμίσει οτι Χριστούγεννα είναι ΑΓΑΠΗ, ΝΟΙΑΞΙΜΟ, ΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ,ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ  &  ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
                                                            ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ

19 σχόλια :

  1. Χρόνια πολλά Χαρά μου. Ποίημα η ανάρτησή σου και στα έργα σου και στα λόγια που τα συνοδεύουν! Ήρεμες και γεμάτες θαλπωρή οι γιορτινές ημέρες, στο εύχομαι μέσα από την καρδιά μου. Με υγεία πάνω από όλα. Ήδη τα Χριστούγεννα πέρασαν. Καλά να είσαι να δημιουγείς και ναι ας ρίξει λίγο χιόνι. Να εναρμονιστεί η παγωνιά η μέα με την έξω...
    Καλή συνέχεια
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. H παγωνιά όλο και μεγαλώνει δυστυχώς Αννα μου κι ομως εχει έξω εναν ήλιο ζωογόνο! Ας ελπίσουμε στα καλλίτερα...ποιός ξέρεις,ίσως κάποιος μας λυπηθεί!
      Την αγάπη μου πάντα

      Διαγραφή
  2. Χρόνια πολλά Χαρα μου! Υγεία κι αγαπη στη ζωή μας και πολύ κουράγιο για όσα έρχονται!
    Πλάσε όμορφους κοσμους, ντύσε τις στιγμές με στίχους. Η ομορφιά θα μας σωσει αλλη μια φορα απ' την πραγματικότητα...
    Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς Νίκη μου "Καλό κουράγιο για όσα έρχονται!" γιατί ολο και μαυρίζει περισσότερο το Τοπίο!
      Αυριο με καλό και με την αγάπη μου <3

      Διαγραφή
  3. Αυτά τα μαγικά παράθυρα. Αυτή η εικαστική ματιά έξω. Πόση ομορφιά κρύβει!
    Και μαζί τους και τα κλασικά ποιήματα των ημερών.
    Χαρά μου, χρόνια σου πολλά. Ελπίζω να περάσατε όμορφα και γιορτινά.
    Την καλησπέρα μου και τις ευχές μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαλάκωσε η ψυχή μας με τα ποιήματα Γιάννη μου για να μαυρίσει ολοένα και περισσότερο με τον αριθμό των κρουσμάτων που ανεβαίνει ιλιγγιωδώς! Εμείς ήδη μετράμε 3 στην οικογένεια...μας έφαγε η βραδυνή διασκέδαση βλέπεις...τλπ
      Ας ευχηθούμε Καλή Χρονιά και βλέπουμε...

      Διαγραφή
  4. Είναι τόσο ωραία τα παλιά ποιήματα όπως και τα τραγούδια.
    Είχαν νόημα εν αντίθεση με τα σημερινά που δεν βγάζεις νόημα.
    Τα παράθυρα σου φανταστικά.
    Περιμένουν κι εμένα δύο παλιά παράθυρα, αλλά δεν τολμώ να βγάλω στην επιφάνεια κι άλλα υλικά.
    Χρόνια πολλά και καλά Χριστούγεννα.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχα βγάλτα γιατί προβλέπεται άπλετος χρονος πάλι δημιουργίας Ρένα μου. Οσο το έξω αλλάζει με τέτοια ταχύτητα το μέσα είναι η μόνη επιλογή
      Μακάρι να το ξεπεράσουμε σύντομα γιατί οι αντοχές δεν επαρκούν πια
      Φιλιά πολλά και ευχές περισσότερες

      Διαγραφή
  5. Αν απαντούσα στο fb θα πατούσα εκείνο το ροζ κυκλάκι που μαρτυράει πως είναι όλα ΤΕΛΕΙΑ!!!!!!! Δεν κρατιέμαι να μην απαντήσω, γι αυτό θα μου δώσεις την άδεια και τη χαρά να επανέλθω. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν Χαρά! Ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των ποιητών είναι η απάντηση στην τέχνη και στη συναίσθηση. Η ποιητικότητα του λόγου αποκαλύπτει το πάθος του δημιουργού, όλον τον ψυχισμό που εστιάζει στην ελπίδα, στη γαλήνη, στην τρυφερότητα, στην αγάπη, στη θύμηση, στο όνειρο, στην τέχνη την «εικαστική» και στην τέχνη του λόγου, στο μύθο, που αφήνει χώρο στον αναγνώστη να γράψει το δικό του επίλογο. Το συναίσθημα και ο στοχασμός δεμένα με κομψότητα και νοσταλγία συναντιούνται δημιουργικά για να συναντήσουν τη ματιά. Κι αν οι αισθήσεις είναι το ζην, η τέχνη να εκφράζεσαι είναι το ευ ζην.
      Υπέροχα ΟΛΑ!!! Χαρά μου!
      Χρόνια Πολλά με υγεία, δύναμη και πολλές δημιουργίες!
      Γιορτινά φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Μου δίνεις τόόόση χαρά που έρχεσαι στο σπιτικό μου και πάντα με μια καρδιά γεμάτη καλούδια! Αννίκα μου πολύ θάθελα να παραμείνω σ αυτά τα γλυκά ποιήματα λόγω και έργω ,αλλά τελικά μόνο έργω μπορώ να ξορκίσω την καθημερινότητα,τα λόγια πια δεν βγαίνουν το ίδιο γλυκά και χαρουμενα
      Ας ευχηθούμε στα καλλίτερα...
      Φιλιά με όλη μου την αγάπη <3

      Διαγραφή
  6. Με Χριστουγεννιάτικη έμπνευση και η γιορτινή σου ανάρτηση Χαρά μου!
    Η ποίηση δίνει χαρά σε όσους την αγαπούν και δημιουργικότητα στους αληθινούς καλλιτέχνες και εσύ κατάφερες να ντύσεις ποιητικά πολλές από τις δημιουργίες σου!
    Καλά Χριστούγεννα, φωτεινά, με υγεία και πολύ αγάπη στις καρδιές μας!
    ΑΦιλάκια γιορτινά και πάντα χαμογελαστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΑΜην Στεφανάκι μου οι ευχές σου ευχές μου για όλους μας,όλοι τις έχουμε ανάγκη πια!
      Αφιλάκια συγκρατημένα αισιόδοξα

      Διαγραφή
  7. Χρονια πολλα Χαρά, με αγαπη, υγεια κι ελπίδα! Πάντα με συγκινούν τα λόγια σου! Να τα περασεις όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και μένα οι επισκέψεις σου Ευγενούλι μου <3
      Σ ευχαριστώ απο καρδιάς κι αντεύχομαι κάθε καλό,πρωτοστατούσης της ΥΓΕΙΑΣ!

      Διαγραφή
  8. Χρόνια πολλά Χαρά μου όσο γυρίζουμε πίσω στην ποίηση και προπαντός να αναπολήσουμε τις παιδικές αναμνήσεις μας πάντα θα βρίσκουμε εκεί αναγνώσματα που είχαν νόημα και που όλοι οι ποιητές μας είχαν γράψει με τις πένες τους κυριολεκτικά...
    Πόσο όμορφα άνοιξες τα Χριστουγεννιάτικα παράθυρα σου να θαυμάσουμε τα πετρωτά του για μια ακόμη φορά και να ταξιδέψουμε στις θύμησες!!!
    Καλές υπόλοιπες γιορτινές μέρες να έχεις αγάπη μου, να περάσεις όμορφα με τους αγαπημένους σου κοντά , με υγεία νοιάξιμο και αγάπη παντού γύρω σου...γιορτινά φιλακιαα!! 😍✨💖 🎄
    Υ.Γ. δες τα μέηλ σου πλίζζζ!!😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου το μέιλ το είδα απο μιας εξαρχής και θαυμασα,αλλά έπεσαν τόσα πολλά που μέχρι τωρα δε κατάφερα να σου γραψω δύο λέξεις.Θα το κάνω αμέσως τωρα ;)

      Διαγραφή
  9. Απαντήσεις
    1. Ωωωω τί παρουσία είναι αυτή!!!Πόσο χαίρομαι Μαιρουλα!!!Ευχομαι ολα νάναι καλά στη ζωή σας και ειλικρινά μου έδωσες μεγάλη χαρά μ αυτή την επανεμφάνιση στα γνωστά μας μέρη.
      Σου ευχομαι μόνο ΥΓΕΙΑ τη χρονιά που μπαίνει,ειναι το μόνο που χρειαζόμαστε ολοι μας <3

      Διαγραφή

Είμαι αδιόρθωτη! Αλλά πέστε κάτι...ποτέ δεν ξέρεις...