...

...chi lavora con le mani 'e un operaio,chi lavora con le mani e con la mente 'e un Artigiano,chi lavora con le mani e con la mente e con il cuore 'e un Artista!!!

San Francesco di Assisi



Animated Pictures Myspace Comments
Welcome Myspace Comments

Κυριακή 8 Μαΐου 2022

Πόσο Μάϊο αντέχεις;

 Μάιος,  Άνοιξη, η Γιορτή της Μητέρας όλα μαζί και πως να τα προσπεράσεις; 
Μ' ένα ποίημα λοιπόν του Κωστή Παλαμά συγκεράζω όλα αυτά μαζί

 ΜΑΙΟΣ

Ο Απρίλης ξανθός, αρχοντιά φημισμένη,

ζαχαρένια θωριά, ο Απρίλης πεθαίνει·και ο Μάης απάνου του γέρνει,χαροκόπος λεβέντης, μα δίχως μυαλά,και του φρόνιμου Απρίλη τα μάτια σφαλά,και τα πλούτη του παίρνει.

Ο Απρίλης σωρούς θησαυρούς και καλούδια,τί πουλιά, τί νερά, τί δροσιές, τί λουλούδιαστα παλάτια τα πράσιν’ αφήνει!Κι απ’ την ίδια στιγμή και απ’ την πρώτη βραδιάνά ο Μάης· αλύπητα δίχως καρδιάτα ξοδεύει, τα χύνει.

Με τ’ αηδόνια καλεί τη χαρά και τη χάρη·όπου νιότη, παιδί, λυγερή, παλικάρι,όπου φτώχεια, όπου πλούτος γελάει,του γλυκού μηνυτή καταφτάν’ η λαλιά·η ζωή με ολάνοιχτη τρέχει αγκαλιάστο τραπέζι του Μάη.Της αυγούλας το φως πολυέλαιον έχουν,τραγουδούν κι αγαπούν και θερίζουν και τρέχουν.Στ’ αποφάγια, σαν πρόβαλ’ η μέρα,φεύγ’ η νιότη χορτάτη και φεύγ’ η ζωή,στις αγάπες η χάρ’, η χαρά στη βοή,το παιδί στη μητέρα!




-Τὸ στεφάνι ποῦ βλέπεις, αὐτὸ τὸ στεφάνι,
Ἀπ' τὰ πλούτη τοῦ Μάϊ ἐγὼ τὤχω κάνει,
Μητεροῦλα, μὲ λουλούδια χίλια·
Ταπεινὰ κι' ἀκριβὰ, εἶνε μία χαρά·
Πῶς ταιριάζουνε, κύττα ζαμπάκια λαμπρὰ
Μὲ φτωχὰ χαμομήλια.




»Ὅλα τ' ἄνθη, μητέρα, δὲν εἶν'ἀδελφάκια;
Σὲ γαστροῦλες καὶ κήπους, ἀγροὺς καὶ ῥυάκια,
Μιὰ δροσιὰ, καὶ μικρὰ καὶ μεγάλα ;
Νὰ πονῶ τὰ φτωχὰ δὲ μοῦ εἶπες ἐσύ ;
Ὅλα τἄθελα· τ' ἄλλ' ἀπ' ἀγάπη χρυσῆ,
Ἀπὸ ἔλεος τ' ἄλλα!



»Ποιὸ παιδὶ σὰν ἐμὲ τέτοια ἔχει μανούλα ;
Τίνος ἄλλου ἀνθοὶ ἔχουν τέτοια δροσοῦλα ;
Τέτοια χάρι καὶ μύρο καὶ χρῶμα ;
᾿Σ τοῦ σπητιοῦ μας τὴν πόρτα θ' ἀνθῇ κρεμαστὸ
Ὡς τὴν ἄλλη χρονιὰ ποῦ θ' ἀλλάξω κι' αὐτὸ
Μὲ καλλὶτερ' ἀκόμα.»

«-Ὦ παιδί μου, ὁ Θεὸς ἕνα ἄλλο στεφάνι
᾿Σ τὴ μεγάλη μικρή σου καρδιὰ ἔχει βάνει
Ἀπὸ ἄλλου Μαγιοῦ ὡραιότητα
Μοσχομύριστο πάντα κι' ὁλόλευκ' ἀνθεῖ·
Μὰ σὰν γείρῃ ξερὸ δὲ' 'μπορεῖ ν' ἀλλαχθῇ·
Καὶ τὸ λὲν α θ ω ό τ η τ α».


Κωστής Παλαμάς

ΕΣΤΙΑ Τεύχος Ἀριθ. 335 ΕΤΟΣ ‘Ζ, 30 Μαΐου 1882


18 σχόλια :

  1. Είναι απίστευτο το πώς συνδιάζεις τόσο τέλεια πετρούλες, γυαλάκια, ζωγραφική !!!! Και δεν μπορώ να φανταστώ πόσο υλικό διαθέτεις για να πετυχαίνεις με τόση ακρίβεια ακόμα και την κίνηση !!!!!! Υποκλίνομαι στο ταλέντο και στα χρυσά σου χέρια !!!!!! Την αγάπη μου !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ μεγάλη κουβέντα το πόσο υλικό έχω! Αλλά Ράνια μου όσο περισσότερο τόσο πιο δύσκολη κάνω τη ζωή μου γιατί όλο ψάχνω για την τέλεια (όσο το δυνατόν) απόδοση ακόμα κι όταν είναι ολοκληρωμένο ένα έργο. Πάντως όσο και αν με παιδευουν τόσο τ αγαπώ περισσότερο και χαίρομαι αν αναγνωρίζετε κι εσείς την όποια επιτυχία τους. Φιλάκια πολλά με μια μεγάλη αγκαλιά

      Διαγραφή
  2. Η ωραιότερη αφιέρωση στη γιορτή της μητέρας και τι ποιο όμορφο από ποίηση όταν μάλιστα την συνοδεύουν τα αγαπημένα μας πετραδάκια;
    Εύχομαι Χαρά μου, αυτός ο Μάης να μας φέρει χαμόγελα και μια πραγματική ελευθερία που τόσο στερηθήκαμε τον χειμώνα!
    ΑΦιλάκια πάντα με αγάπη και επίγνωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακαρι Στεφανία μου η ευχλη σου και η ευχες ολων μας να πιασουν και ναναι η αρχη της ελευθερίας μας,αν δε την ανακόψει η Πούτιν :( γιατί εκεί που πάμε να ξεφυγουμε απο το ένα μας έρχεται καπάκι τ άλλο :\
      Αφιλάκια γλυκά να χαίρεσαι και να σ ε χαίρονται τα παιδάκια σου <3

      Διαγραφή
  3. Αχ βρε Χαρά μου, αυτά σου τα έργα! Ένας συνδυασμός από κάθε τέχνη. Η ζωγραφική σου, τα γυαλάκια σου, τα πετρωτά σου. Η φαντασία σου οργιάζει και καλπάζει δημιουργικά με των χεριών σου την καθοδήγηση.
    Ξέρεις, αυτά τα γυαλάκια τα λατρεύω. Είναι υπέροχα. Άντε να βρεις εδώ τέτοιο υλικό. Εκτός αν είναι μπρος στα μάτια μου και το αγνοώ.
    Καλή βδομάδα καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου αγαπημένε σ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Πάντως αν θέλεις γυαλάκια με πολύ χαρά μου να σου στείλω,δε θα μου λείψουν, αν σκέφτεσαι αυτό.
      Την αγάπη μου και Καλό Σαββατοκύριακο

      Διαγραφή
  4. Πίσω από κάθε δημιουργία σου Χαρά μου κρύβεται ένας υπέροχος συναισθηματικός κόσμος (το ‘χω ξαναπεί) γι’ αυτό και ότι κάνεις είναι υπέροχο. Κι αυτή η αποθήκη των ιδεών πια ανεξάντλητη, χωρίς να υπάρχει μέτρο για το ταλέντο.
    Αχ Χαρά μου, πέρασε πια ο καιρός που «τρελές κι αλλοπαρμένες» τρέχαμε στην εξοχή να μαδήσουμε μαργαρίτες. Μια φευγαλέα απεικόνιση της νιότης μας ήταν. Τώρα αν μπορούσα θα προσπερνούσα τον Μάιο (λόγω υποχρεώσεων) Στέκομαι με σεβασμό όμως στη γιορτή της Μητέρας και Κωνσταντίνου και Ελένης (όχι καλέ στο σήριαλ)
    Χρόνια Πολλά Μανούλα με χαρές και υγεία! Να σε χαίρονται!
    Την αγάπη μου!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχχαα Αννίκα μου μ αρεσει και το λεπτό σου χιούμορ! κι αν παρήλθον οι χρόνοι εκείνοι που τρέχαμε στα χωράφια και μαδάγαμε μαργαρίτες, τον Μάιο τον αγαπώ γιατί ειναι η επιτομή της Ανοιξης,γιατί γιορτάζει η μητέρα,γιατί παντρεύτηκα ,γιατί γιορτάζει ανήμερα της επετείου ο άντρας μου, για όλα και για τίποτα συγκεκριμένο.Αγαπώ και δοξάζω την κάθε μέρα που μου χαρίζεται και της προσφέρω κι ένα λουλούδι για το πέτο της ζωής,όπως λέει και η λατρεμένη Αλκυόνη Παπαδάκη! Γιατί όσο πιο δύσκολα τη βιώνεις τόσο περισσότερο την εκτιμάς και την δοξάζεις <3
      Φιλάκια πολλά αγαπημένη μου και χρονια πολλά και σ εσένα με όλη μου την αγάπη (σουχω στείλει μειλ ;) )

      Διαγραφή
  5. Τι ωραία που τα ταίριαξες όλα! Πετρωτά, ζωγραφική, ποιήματα και όλα για την Άνοιξη, για τον Μάιο που αντέχω όσο θες. Χρόνια πολλά και για τη εορτή της μητέρας
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Αννουλα μου που σ άρεσε ο συνδυασμός. Το ποίημα σαν να γράφτηκε για τα πετρωτά μου ;)
      Φιλιά πολλά και την αγάπη μου με τις ευχές μου για τη Γιορτή της Μητερας <3

      Διαγραφή
  6. Qué bonitos y alegres trabajos!!!
    Besos desde España

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα συνδυάζεις όλα τόσο όμορφα, τόσο τέλεια!!! Συγχαρητήρια!!! Καλό Μάιο με όμορφες στιγμές!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεταξένια μου τί ωραία που σε βλέπω στο σπιτικό μου και με χαροποιείς με την κριτική σου! Νάσαι καλά σου ευχομαι κι εγω κάθε καλό για το Μάιο κι όχι μόνο!

      Διαγραφή
  8. Βλέπω τα σχόλια μου δεν έμειναν. Μάλλον το τηλέφωνο μου κάνει κόλπα.
    Πόσο ακόμα να σε θαυμάσω;
    Παίρνεις όλα αυτά τα άχρηστα υλικά και τα δίνεις ζωή.
    Μόνο που δεν μιλάνε.
    Τί χάρη τι κίνηση!.
    Ωραίο αφιέρωμα στον Μάιο κσι στη γιορτή της μητέρας.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΡΙΜΑ ΘΑΤΑΝ ΝΑ ΧΑΝΟΤΑΝ ΤΕΤΟΙΟ ΩΡΑΙΟ ΣΧΟΛΙΟ Ρένα μου! Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΑΑΡΑ ΠΟΛΥΥΥΥ <3 ΚΑΙ ΣΟΥ ΣΤΕΛΝΩ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΚΑΛΙΑ

      Διαγραφή

Είμαι αδιόρθωτη! Αλλά πέστε κάτι...ποτέ δεν ξέρεις...