...

...chi lavora con le mani 'e un operaio,chi lavora con le mani e con la mente 'e un Artigiano,chi lavora con le mani e con la mente e con il cuore 'e un Artista!!!

San Francesco di Assisi



Animated Pictures Myspace Comments
Welcome Myspace Comments

Παρασκευή 27 Αυγούστου 2021

Κάθε πρωί που κίναγα να πάω στη δουλειά...

 φεύγανε σαν πουλιά τα ψαροκάϊκα!
Ω ναι! είναι πραγματική εμπειρία αυτό κι οχι απλά ένας στίχος αγαπημένος.
Όταν ακόμα υπηρετούσα το Ελληνικό Δημόσιο, είχα την τύχη (και ήταν η μοναδική, πιστέψτε με!) το γραφείο μου τα τελευταία χρόνια να βρίσκεται απέναντι από τη θάλασσα
Πρωί πρωί με την αυγούλα γιατί ήμουν και τυπική στην προσέλευση και στην αποχώρηση, αλλά η προσέλευση μας ενδιαφέρει τώρα απολάμβανα μοναδικές εικόνες που η Φύση με αντάμειβε για το πρωινό ξύπνημα
Κάτι απίστευτες ανατολές, κάτι μοναδικές συστοιχίες σύννεφων με απίθανα σχέδια (μέχρι μία μέρα μία  τεράάάστια καρδιά. Πραγματικά μαγική!) ακόμα και το ξύπνημα της κάθε λογής επαγγελματικής δραστηριότητας ήταν μαγικές εικόνες που κάθε μέρα παρά την επανάληψη  εναλλάσσονταν με κάτι καινούργιο.
Μόνο λοιπόν γι αυτές τις εμπειρίες άξιζε το πρωινό ξύπνημα! Έκτοτε τα ωράριά μου άλλαξαν και σπάνια μπορώ ναχω τέτοιες απολαύσεις.
Με ξεκούραζε απίστευτα να σηκώνω το κεφάλι, όποτε ήταν δυνατόν και ν αγναντεύω τη θάλασσα άλλοτε ήρεμη κι άλλοτε μπουρινιασμένη, με το κύμα να σκάει στις μαρόκες και να ξεχύνεται στο δρόμο.
Αλλά τα καλοκαιρινά πρωινά που έβλεπες τα καϊκια να φεύγουν για την ψαριά της ημέρας, το ένα πίσω απ τ' άλλο, κάτι σαν ναυτική φάλαγγα, πάνω σ ε μια θάλασσα που περισσότερο έμοιαζε με γιαούρτι (σόρρυ για την παρομοίωση ,καθόλου ποιητική, αλλά...ακριβής) παρά με νερό, τόσο λευκή απαστράπτουσα και τόσο ήρεμη που σκεφτόμουν, κάπως έτσι πέρασε ο Μωυσης την Ερυθρά θάλασσα, δεν μπορούσες ν' αποφύγεις τις συγκρίσεις! Κι αν ήσουν τυχερός και γύριζαν πριν το σχόλασμα τα έβλεπες ακολουθούμενα από σμάρια γλάρων που επαιτούσαν κάποιο ψαράκι να ξεκλέψουν απο τα δίχτυα που έσερναν ή το ξεψάρισμα των διχτυών που γινόταν πάνω στο σκάφος. 
Καθ οδόν δε είτε πρωί είτε βραδάκι, συναντούσες μεγάλους αλλά και μικρότερους σε ηλικία καθισμένους με κρεμασμένα τα πόδια απο το μουράγιο μ ενα αυτοσχέδιο καλάμι ή με πιο σύγχρονα σύνεργα να ασκούνται στην αλιεία για ψυχαγωγικούς ή και βιοποριστικούς λόγους
Οπως και τα καλοκαιρινά βράδυα τα γριγρί με τα πυροφάνια που συνήθως έβγαιναν για χταπόδια ήταν χαρακτηριστικές εικόνες μιας ζωής πολύ πιο ήρεμης, με κόπο  πάντα, αλλά χωρίς το σημερινό πνιγηρό άγχος και πριν γίνουμε όλοι έρμαια της τουριστικής ανάπτυξης. 
Γραφικές εικόνες!
Πετρωτό πάνω σε φόντο decoupage  χαρτοπετσέτας και επιμήκυνση του μοτίβου με ζωγραφική
Ομορφα ξύλινα σκαριά τα αλιευτικά σκάφη που κάποια στιγμή τα συνεπήρε κι αυτή η ανάπτυξη, όπως άλλα αγροτικά προιόντα που η ΕΕ μας επιδοτεί να τα πετάμε παρά να τα πουλάμε στην αγορά, έτσι και τα σκάφη δέχτηκαν ισχυρό χτύπημα κάποια στιγμή με μια κοινοτική οδηγία που τα θελε να καταστραφούν. Θα σας γελάσω για  το λόγο γιατί ουδέποτε υπήρξα υπάλληλος του Τμήματος αλιείας και δε θάθελα να παραπληροφορήσω για το σκεπτικό που το επέβαλαν. Ετσι πολλά σκαριά αποσύρθηκαν και καταστράφηκαν, που ήταν πραγματικά έργα τέχνης μαστόρων με γούστο και τεχνική αξεπέραστη. Ευτυχώς κάποια στιγμή το λάθος σταμάτησε αλλά το κακό είχε ήδη γίνει

Πιο πέρα από το κτίριο που μας φιλοξενούσε υπηρεσιακά (για την ιστορία το παλιό ξενοδοχείο ΞΕΝΙΑ, πρωτοποριακό για την εποχή του) επι δικτατορίας τα παλιά προσεισμικά ρεπάρα είχαν μπαζωθεί και έγινε η ακτή του ΕΟΤ. Οργανωμένη με καμπίνες για αλλαγή ρούχων, ντους, μπαράκι,   ξαπλώστρες, γκαζόν, πράγματα άγνωστα μέχρι τότε και μάλιστα  εύκολα προσβάσιμα απο παντού αφου ήταν μέσα στη Χωρα. Το τί γινόταν δεν περιγράφεται!


Πετρωτό πάνω σε φόντο decoupage  χαρτοπετσέτας, με 3d στοιχεία (οι καμπίνες αριστερά είναι πάνω σε ξύλο μπάλσα), αμμο και  επιμήκυνση της χαρτοπετσέτας με ζωγραφική

 Θυμάμαι έντονα το πρώτο μου μετασχολικό Καλοκαίρι με τους παλιούς συμμαθητές να ξεσαλώνουμε το πρωί στη θάλασσα το βράδυ στη Disco ARGASSI  (κι αυτή πάνω στη θάλασσα). Ηταν το πρώτο καλοκαίρι ελευθερίας και έμεινε αξέχαστο.
Αυτές τις αναμνήσεις μου ξύπνησαν οι χαρτοπετσέτες που έπαιξαν το ρόλο φόντου για τα δύο τελευταία (μάλλον) Καλοκαιρινά πετρωτά. Αναδρομή στη χαλαρότητα που κάτι τα νειατα που τα βλέπουν όλα αλλιώς, κάτι η καλοκαιρινή ραστώνη, κάτι η ανάγκη να ξεσφίξουμε το βρόγχο που έχει περαστεί στο λαιμό μας τα τελευταία χρόνια, έχουμε ανάγκη μικρών δόσεων έστω απο ανάσες με όποιο τρόπο ο καθένας μπορεί κι αυτός είναι ο δικός μου 😍

Την αγάπη μου και να προσέχετε!


24 σχόλια :

  1. Δύο υπέροχα θαλασσινά τοπία φτιαγμένα με το μεράκι σου. Λατρεύω το πρώτο που μου θυμίζει (όχι πρωινά στο γραφείο να βλέπω τη θάλασσα -πού τέτοια τύχη;) νησί και καλοκαιρινές διακοπές. Το φουστανάκι στο δεύτερο έργο με ξετρελαίνει! Τι να πω? Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ, Χαρά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ηταν το μόνο τυχερό μου, αυτό το γραφείο Μαρία μου, εξ αιτίας του άντεξα όσο μπόρεσα περισσότερο πριν τα βροντηξω και δηλώσω παραίτηση (για λόγους υγείας βέβαια,δεν πήγαινε άλλο...) Δε ξέρω αν εγω μπαίνω μέσα στα έργα ή τα έργα γεννιόνται απο μένα, είναι ένα ερώτημα που δεν έχει ακόμα απαντηθεί, αλλά εκ των υστέρων πάντα με προβληματίζει :$

      Διαγραφή
  2. Ταξίδεψα και εγώ μαζί σου Χαρά μου με τη ...χαρά σου και τις μνήμες σου. Στάθηκα εκεί δίπλα σου στο μεγάλο παράθυρο της δουλειάς για να νιώσω και εγώ αυτήν την μοναδική ευλογία να δουλεύεις αντίκρυ σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Σε μια τέτοια εικόνα. Να μπορεί, μέσα στην πίεση, να σου δίνει τη δύναμή της, τα χρώματα, την επιρροή της. Κάτι σαν ανάσα ζωής. Τι να πω.
    Στέκομαι και στην ντίσκο με γλυκές αναμνήσεις και πλέκω εικόνες μαζί με τις δικές σου.
    Αχ βρε Χαρά, μας ομόρφυνες τη διάθεση, το ξέρεις έτσι; Ήταν υπέροχη αυτή η ανάρτηση, την είχαμε ανάγκη. Σε κάθε της αράδα και κάθε της εικόνα καλή μου φίλη.
    Τα φιλιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου στο έχω πει κι άλλη φορά οτι τα λόγια σου μ ενθαρρύνουν οτι κάτι κάνω καλά γιατί πάντα μ απασχολεί η σκέψη μήπως κουράζω με την επανάληψη. Δε θάθελα κάτι που για μένα είναι θεραπευτικό να είναι βάσανο για τους άλλους. Θα μου πεις βέβαια οτι εσείς μπορείτε να τ αποφύγετε αν δεν θέλετε, κι εγω μπορώ να γράφω ο,τι θέλω, αλλά ...
      Σ ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια αγαπημένε μου φίλε,πράγματι ήταν ευλογία εκείνο το γραφείο. Εβγαινα στο μπαλκόνι ανέπνεα και ξανάμπαινα να συνεχίσω να υπομένω!
      Οσο για τα χρόνια τα πιο άγουρα...ας αρκεστούμε στις αναμνήσεις...και ας ευγνωμονούμε το Θεό που τα ζήσαμε!
      Πάντα με την αγάπη μου μια μεγάλη αγκαλιά <3

      Διαγραφή
    2. Να μην σε απασχολεί καμία σκέψη καλή μου φίλη! Οι δημιουργίες, οι αναφορές σου, οι εικόνες σου, πάντα έχουν κάτι να μας πουν, να μας ταξιδέψουν. Με λίγα λόγια να ομορφύνουν τη ζωή μας. Γιατί είναι ένα παράθυρο στη ζωή.
      Να στείλω την αγάπη μου και σήμερα κοντά σου.

      Διαγραφή
    3. Πόσο λίγο φαντάζει το "ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ" γι αυτή την απάντηση !!!!<3

      Διαγραφή
  3. Αυτη και αν ηταν δουλεια με θεα.Εχεις ομορφες αναμνησεις και αυτο μετραει.Ετσι ξεχνιουνται και οι δυσκολες καταστασεις.Να εισαι καλα Χαρα μου και να δημιουργεις τοσο ομορφες και χαρουμενες εικονες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίτσα μου ηταν τόσο δύσκολη η δουλειά μέσα που ευτυχως που υπήρχε η θάλασσα να πνιγω τους καημούς μου! Σ ευχαριστω πολύ αγαπημένη μου

      Διαγραφή
  4. Un placer para la vista ver tus trabajos con piedras, te quedan espectaculares.
    Besos desde España

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στάθηκα δίπλα σου κι εγώ, όπως ο Γιάννης κι αγνάντεψα από το παράθυρο τη θάλασσα σου.
    Ναι ναι, τα είδα όλα.
    Και τα καικια και τους γλάρους κσι τα ψάρια.
    Απίθανες δημιουργίες Χαρά μου, τί να λέμε τώρα;
    Μιλάνε μόνες τους.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ηταν ειδυλλιακό το μέρος Ρένα μου αλλά οι συνθήκες άστα να πάνε... Τουλάχιστον γέμιζε η ψυχή μου ομορφιά και γαλήνευε στη θέα και μόνο
      Φιλιά πολλά κι ευχαριστίες περισσότερες

      Διαγραφή
  6. Μα τι τέλεια !!!!!
    Δεν τις χορταίνω τις δημιουργίες σου, είναι πραγματικά έργα τέχνης ....μπράβο !!!!! Καλή συνέχεια και πολλά φιλιά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χίλια ευχαριστώωωωωωωωωω και λίγα λέω Ράνια μουυυυυυυυυ <3

      Διαγραφή
  7. ποσο σε καταλαβαινω οταν δουλευα καθαριστρια σε ενα εργοταξιο που ηταν στον καμπο κ πηγαινα σχεδον αξημερωτα..... με ποσες ευλογιες αξιωθηκα!!!!!!!
    τι συννεφα τι ανατολες τι φεγγαρια που ακομα δεν ειχαν παει για υπνο..... και πολλες μετακινησεις πουλιων...... ειδα ομαδα απο 30 Τσιφτηδες να μεζευονται να φυγουν για το νοτο ,ειδα ομαδα απο κυκνους να περναν πανω απ το κεφαλι μου κ να φωναζουν.....ομαδα απο χιλιαδες πελαργους .... γυπες αετους κ χρωματα που δεν θα εβλεπα ξανα γιατι δεν θα ξυπνουσα τοσο νωρις για αλλη δουλεια..... ποσο χαρηκα αυτα τα 3 χρονια..... η καλυτερη δουλεια που εκανα ποτε ηταν της καθαριστριας "κι ας με λενε τρεληηηηηηηηηηηη" χαχαχαχα ααααααααααααχ μου λειπουν αυτα τα πρωινα!!!!!!!!! τα εργα σου υπεροχα μου αρεσε που εβαλες πινακες στο φοντο καταπληκτικη ιδεααααααααααα σε φιλωωωωω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε μας καταλαβαίνουν Σοφία ουτε ολοι ούτε πάντα,ευτυχώς εμείς έχουμε τους δικούς μας κώδικες και τις ευαισθησίες μας που εξομαλύνουν τις καταστάσεις.
      ΑΥτές οι εικόνες με κυνηγάνε μέχρι σήμερα και τις αναπολώ με νοσταλγία,όλα τ αλλα τάχω διαγράψει απο την επόμενη μέρα της συνταξιοδοτησής μου,ως μη γενόμενα.Μόνο ο κόσμος που με συναντάει μου θυμίζει καιμου δείχνει το σεβασμό και την αγάπη του .Ειναι το άλλο πολύτιμο που μου έμεινε
      Φιλιά πολλά καλή μου

      Διαγραφή
  8. Τι άλλο να ζητήσει κανείς όταν πιάνουν τα χεράκια του, δουλεύει η φαντασία και η δημιουργικότητα και πάνω απ΄όλα όταν έχει κοντά του μια θάλασσα που δίνει, δίνει και δεν ζητά τίποτα σε αντάλλαγμα!
    Κάθε σου δημιουργία και πιο τέλεια!
    ΑΦιλάκια Χαρά μου και καλό και ευλογημένο φθινόπωρο να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η θάλασσα μπορει νάναι πλανεύτρα αλλά όπως λες Στεφανία μου δίνει(όπως και παίρνει ενίοτε) χωρίς αντάλλαγμα.Ελπίζω να επικροτεί τις συνθέσεις μου απο τα σπλάχνα της ;)
      Αφιλάκια γλυκά και φθινοπωρινά αγαπημένη

      Διαγραφή
  9. Ναι ναι αυτές οι αναμνήσεις από τις ανατολές του ήλιου στα χρόνια της δουλειάς σου Χαρούλα μου πλάι στη θάλασσα, να βλέπεις τα ψαροκάικα...και να μπορείς να τις κάνεις δημιουργίες πετρωτές ,οι οποίες θα σου θυμίζουν αυτές τις όμορφες στιγμές σου για πάντα, είμαστε τυχεροί που μοιράζεσαι μαζί μας και τις σκέψεις σου γιατί μας ταξιδεύεις και εμάς στην όμορφη Ζάκυνθο, αλλά και με τις δημιουργίες σου που είναι κάθε φορά και πιο όμορφες...
    Το δευτερο πετρωτό σου μόλις το είδα αγάπη μου μου θύμησε το τραγούδι του Βιολάρη...ξανθομαλλούσα κοπελιά το φιλί σου τ αλμυροοο... τι νόμιζες ότι εγώ δεν θα τραγουδούσα; 🤣 🤣
    Αμή τι άλλο Χαρά μου έχουμε την χαρά της απολαύσεως και του χαμόγελου μέσα στα λίγα λεπτά των επισκέψεων μας εδώ στο φιλόξενο χώρο σου!!
    Να είσαι καλά μάτια μου και να βρίσκεις διεξόδους με ανάσες δημιουργικές...
    Καλο και όμορφο Σεπτέμβρη να έχεις Χαρά μου...στέλνω σου μια μεγάλη αγκαλιά 🤗και ένα φιλί!!😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ωραίο τραγουδι μου θύμισες Ρουλάκι μου! Αν το είχα συνδυάσει θα το είχα για λεζάντα τους έργου <3
      ΧΑΡΑ ΜΟΥ οι επισκέψεις σας κι αν το κέρασμά μου σας ικανοποιεί, ειμαι ήδη ευγνώμων!
      Φθινοπώριασε,πέρασε παραπάνω απο το μισό χρόνο και τίποτα δεν άλλαξε προς το καλλίτερο.Πώς έφυγε και τουτος ο χρόνος!Το σκέφτομαι και μελαγχολώ σαν νάμαι ενα ολόκληρο Φθινόπωρο απο μόνη μου!
      Φιλάκια πολλά απ άκρη σ άκρη!

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα Χαρά μου, καλό μήνα, θαυμάζω τα έργα σου έστω από το κτήμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά να περνάς Αχτίδα μου όπου κι αν είσαι και χαρά μου αν σου κρατάω έστω και ολιγόλεπτη συντροφιά!

      Διαγραφή
  11. Bellas composiciones marinas !
    Las dos escenas incluyen diferentes técnicas para añadir realismo a la obra artística.

    BESOS

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Είμαι αδιόρθωτη! Αλλά πέστε κάτι...ποτέ δεν ξέρεις...