...

...chi lavora con le mani 'e un operaio,chi lavora con le mani e con la mente 'e un Artigiano,chi lavora con le mani e con la mente e con il cuore 'e un Artista!!!

San Francesco di Assisi



Animated Pictures Myspace Comments
Welcome Myspace Comments

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025

Καλώς ήρθες και πάλι

 τρελό καρναβάλι!
Τί σας λέω τώρα; 
Σε μια Χώρα που έχουμε καταντήσει καρναβάλια ολοχρονικίς να περιμένουμε τον Τελώνη κα  το Φαρισαίο να γιορτάσουμε την έναρξη!!!Αν αυτό δεν είναι φαρισαϊσμός τότε τί είναι;
Τέλος πάντων ημερολογιακά ξεκίνησε ήδη. Εμείς δε εδώ οι μουρλοί Επτανήσιοι βιαζόμασταν τόσο πολύ που αρχίσαμε μία βδομάδα πιο πριν! 
Θέλαμε να δείξουμε πόσο  έτοιμοι είμαστε; (ας γελάσω Κινέζικα, λέγαμε παιδιά 😉) δεν είχαμε συγκρατημό; 😒Ναι μεγάλη πρεμούρα μας έπιασε κι αρχίσαμε νωρίτερα τις εκδηλώσεις, γι αυτό σας λέω μία ζωή Καρναβάλια, η χρονική έναρξη θα μας εμποδίσει;
Μη φανταστείτε οτι θα δείτε και τίποτα φοβερό επειδή ξεκινήσαμε αμπονόρα. 
Α μπα, η φτήνεια τρώει τον παρά. Τόσο που χρόνια έχω να κατέβω σε Καρναβαλική παρέλαση Προτιμώ να κάθομαι στην ανάπαυση του σπιτιού μου και να βλέπω τα Καρναβάλια της Ελλάδας, ειδικά το Πατρινό, που όσο κι αν έχει "ξεφτίσει" κρατάει τα σκήπτρα με τις ιδέες και τα κοστούμια του. Ακούω το θέμα , πολύπλοκο πολλές φορές και περιμένω με αγωνία την καλλιτεχνική του έκφραση για ν' αναφωνήσω "καλά πώς το σκέφτηκαν όλ αυτό!" 

Πραγματικά πολλά γκρουπ, με πρωτεύον το ιστορικό γκρουπ 94, δίνουν μαθήματα έμπνευσης, δημιουργικότητας και καλού γούστου. Γιατί το καλό γούστο δεν μεταφράζεται σε φόδρες και προχειροδουλειές, αλλά γνώση, μελέτη και πράξη.

Αναβάθμιση λοιπόν δεν σημαίνει πολυπληθείς ομάδες χωρίς έμπνευση  απλά σφυρίχτρες και μακιγιάζ, αλλά πιο μαζεμένες, αλλά ταγμένες στο ωραίο θέαμα και στην αξιόλογη παρουσίαση . 
Οπως είθισται να λέγεται "με 💨(συμπαθάτε με) δεν βάφουν αυγά", έτσι αν δεν ξοδέψεις δεν πρόκειται να βγεί κάτι ευπαρουσίαστο και ανταγωνιστικό, τώρα πια που όλη η Ελλάδα κάνει Καρναβαλικές εκδηλώσεις.
Μ αυτή την λογική άλλωστε μεγάλωσα. τσι μ έντυνε κι εμένα η μητέρα μου έτσι στη συνέχεια έντυνα κι εγώ τα παιδιά μου, ήθελα νάναι κάτι καλόγουστο. Μπορεί νάταν απλό σαν θέμα αλλά τα υφάσματα ήταν επιλεγμένα. Όταν άρχισαν να συμμετέχουν στα σχολικά γκρουπ μ έθλιβε το γεγονός οτι θέλαμε μεν τη συμμετοχή αλλά με ευτελές κόστος. Καταλαβαίνω οτι δεν είναι πάντα οι δυνατότητες του κόσμου και δεν πρέπει ν αποκλείονται  παιδάκια   απο τη συμμετοχή στη χαρά (όχι να τα σέρνουν βαριεστημένα οι γονείς απο το χέρι), αλλά με 5Ε ν απαιτώ στολή είναι και τελείως γελοίο.

Θυμάμαι δε, πόσο αντίκτυπο είχε το γκρουπ του Βενετσιάνικου γάμου οταν πρωτοπαρουσιάστηκε στους δρόμους της Ζακύνθου και της ΑΘήνας που μας είχαν καλέσει. 
Ο κόσμος απίστευτα πολύς σε όλη τη διαδρομή δεν έπαυαν να φωτογραφίζουν τα ωραία κοστούμια, που τότε είχαν δοθεί σχέδια και χρώματα απο την οργανωτική επιτροπή. 
Ακόμα και ταξιδιωτικά γραφεία διαφήμιζαν μέσω του γκρουπ το τελευταίο τριήμερο της Αποκριάς τη Ζακυνθο! 
Ημουν τόσο περήφανη μέσα στο κόκκινο βελούδινο φόρεμα εποχής!! Γιατί απο τη στιγμή που αποφάσισα να συμμετέχω ήθελα νάναι κάτι ν' αξίζει, άλλωστε ζήλεψα την πρώτη χρονιά και δε θα μπορούσα τη δεύτερη να κάνω κάτι λιγότερο. Στη συνέχεια για διάφορους λόγους πολιτικούς και προσωπικούς σταμάτησα να συμμετέχω, τώρα πια η στολή δε μου πάει κιόλας αλλά υποβαθμίστηκε και όλο το story. Και φυσικά η Κέρκυρα για άλλη μια φορά μας πήρε τη μπουκιά απο το στόμα και οχι άδικα! Αρκεί να δείτε τα κοστούμια τους 😍

Μια που λοιπόν απέχω, αφού η αισθητική μου δε συμβαδίζει με την φτήνεια και την προχειρότητα, κάνω τα δικά μου Καρναβαλίστικα κοστούμια και όπως κάθε χρόνο βγαίνει κάτι νέο σε Πετρωτό!  
Αλλωστε ήταν κι αυτή η ενότητα που έκλεψε τις εντυπώσεις στην Έκθεση του Σεπτέμβρη. 
Ζευγάρια που κανένα δεν ήταν όμοιο με το άλλο κι ολα μαζί τόσο ταιριαστά και μοναδικά!
Κάνει έναρξη λοιπόν το Καρναβάλι 2025 με τον Αρλεκίνο!
Ας μάθουμε κάτι για την ιστορία του, γιατί εκτός απο αιρεσιάρα εχω και εκπαιδευτικό ρόλο!😉😁
Ο περίφημος καλλιτέχνης, ο υπηρέτης της ιταλικής Commedia dell’ Arte, ο “μικρός διάβολος” όπως σημαίνει το όνομά του, ο μοναχικός ήρωας με το χαρακτηριστικό καρό κοστούμι. 
Ο χρωματιστός αέρας που περιβάλλει το διάβα του.
Η μάσκα του Αρλεκίνου περιβάλλεται από μυστήριο. 
Η μάσκα του Αρλεκίνου συμπεριφέρεται σαν… Μόνα Λίζα. Άλλες φορές δίνει την εντύπωση “διαβόλου”, άλλοτε κάποιου αφελούς. 
Στο θεατρικό σανίδι, ο Αρλεκίνος είναι μάλλον ένας αφελής υπηρέτης που συμβουλεύει τον κύριό του συνήθως λανθασμένα και αυτό τον οδηγεί σε προβλήματα. Η αγάπη του για την Κολομπίνα αποτελεί συχνό ελατήριο των πράξεών του. 
Περίπου τον 16ο αιώνα, ο χαρακτήρας της μάσκας του αποκτά περισσότερα στοιχεία “ευφυίας”, ζωντανεύει και εγκαταλείπει το παλιό αφελές της πρόσωπο. 
Αναφορές κάνουν λόγο για ανακάλυψη του ίδιου του Μιχαήλ Άγγελου ο οποίος την σχεδίασε εμπνεόμενος από τη μάσκα των αρχαίων σατύρων. 

Αυτήν την περίοδο φαίνεται ότι αποκτά επίσης την χαρακτηριστική στολή του, το καπέλο του και το μπαστούνι, το περίφημο batocio. Η στολή του Αρλεκίνου, αυτή η ξεχωριστή patchwork δημιουργία, λέγεται ότι έγινε αρχικά από κερωμένο χαρτόνι που μάλιστα κάλυπτε ολόκληρο το πρόσωπό του ενώ αργότερα, η στολή χαμήλωσε ως το λαιμό και προστέθηκε μια δερμάτινη μάσκα μισού προσώπου. Η μάσκα του Αρλεκίνου πρέπει να αφήνει τα φρύδια ακάλυπτα δίνοντας την αίσθηση ενός ανακριτικού βλέμματος.  

Κάποιοι τον συσχετίζουν ακόμα και με την περίφημη Κόλαση του Δάντη όπου κάποιος δαίμονας ονομάζεται Alichino ενώ υπογραμμίζουν την παλιά γαλλική λέξη για το φάντασμα (hellequin) καθώς και τη ρίζα της γερμανικής λέξης για την κόλαση (Hölle). Ο πάντα πεινασμένος και άφραγκος Αρλεκίνος, με τη στολή εξεγερμένου νέου της δεκαετίας του 60′ παραπέμπει σε έναν περιπλανώμενο νέο που γεύεται τη ζωή, εκτίθεται και διασκεδάζει, απομονώνεται και θλίβεται. 
Πολλές ιστορίες και παραμύθια έχουν γραφτεί για τον Αρλεκίνο. Μια από τις πιο όμορφες είναι ο ομότιτλος (La nascita di Arlecchino) του Roberto Piumini σε εικονογράφηση Giovanni Manna
Ομοίως και πάρα πολλοί ζωγράφοι έχουν εμπνευστεί απ αυτό το χαρακτήρα της  Commedia dell' arte ,ενα παράδειγμα  ο“Paul As Harlequin”. 
Ο Πάολο σαν Αρλεκίνος, 1924. Πάμπλο Πικάσο. 
Με τη γνωστή καρό στολή, σε κίτρινα και γαλάζια πλαίσια και τη χαρακτηριστική θλίψη που έβλεπε πάντα ο ζωγράφος στους Αρλεκίνους. 
Στον πίνακα, θεωρείται, μοντέλο είναι ο γιος του ζωγράφου. 









Γιατί λοιπόν να υστερήσω εγω που είχα και τα γυαλάκια στη διάθεσή μου;
Και ιδού!




Και αφού η είσοδος έγινε, ας εισέλθει θριαβικά και το ζεύγος 



3 σχόλια :

  1. Την αγαπώ την τέχνη σου, Χαρά μου. Είσαι εκπληκτική!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ιστορία της τέχνης λοιπόν σήμερα. Ιστορία της τέχνης και ναι δεν ήμουν ενημερωμένος ή γνώστης της ιστορίας του Αρλεκίνου. Να γιατί κάθε επίσκεψη στο μπλογκ σου, Χαρά μου είναι και η χαρά της ...γνώσης!
    Κάτι θα έχεις να μάς δώσεις, αγαπημένη μου φίλη από την καλλιτεχνική σου φλέβα.
    Τα πετρωτά σου πάλι υπέροχα. Σήμερα διακρίνονται για τη λεπτότητα και το λαμπερό παιχνίδι των χρωμάτων. Αυτά τα γυαλάκια τα λατρεύω, το ξέρεις. Σαν μικροί πολύτιμοι λίθοι φαντάζουν.
    Καλό Τριόδιο να έχουμε, κορίτσι μου, με υγεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Είμαι αδιόρθωτη! Αλλά πέστε κάτι...ποτέ δεν ξέρεις...